A vállalati kultúra és a vezetők szerepe erősödött a Covid második évében,
az otthoni munkavégzés lehetősége pedig először került a TOP10-be a munkahelyválasztási preferenciák rangsorában.
A csökkenő bizonytalanság sem változtatott a munkavállalók tavaly átalakult prioritásain: továbbra is az alapbér a legfontosabb, ezt a rugalmas és kiszámítható időbeosztás követi. A PwC Magyarország idén már ötödik alkalommal mérte fel a hazai munkahelyválasztási preferenciákat a fiatalok és a tapasztalt szakemberek körében
A felmérés szerint a fiatalok számára továbbra is az alapbér a legfontosabb szempont a munkahely kiválasztásánál, ezt a rugalmas és kiszámítható időbeosztás követi. A negyedik helyen megjelent a közvetlen munkatársak mint szempont, ötödik helyen az érdekes és kihívást jelentú munka. Hatodik helyre sorolták a közvetlen felettes vezetői stílusát. Amit legkevésbé tartottak fontosnak : az egészségmegőrző programok és a munkahely biztonsága
A vállalati kultúra és a vezetők szerepe erősödött, az alkalmazottak és az álláskeresők számára megnőtt a közvetlen kollégák és a vezetési stílus fontossága.
Az otthoni munkavégzés lehetősége először került a TOP10-be a munkahelyválasztási preferenciák rangsorában.
A távoli munkavégzés kapcsán eltérőek a tapasztalt és pályakezdő, illetve a fővárosi és vidéki munkavállalók elvárásai: a 28 év felettiek és a fővárosiak számára a home office lehetősége kiemelt jelentőségű.
A PwC 2021 Legvonzóbb Munkahelye Díjakat összesen tíz iparági, valamint egy összesített kategóriában osztották ki a kutatásban részt vett, 16-28 év közötti válaszadók értékelése alapján. Az első helyezettek iparágak szerint:
- Autóipari gyártó – Audi Hungaria
- Energetika és közüzem – MOL Magyarország
- FMCG – Coca Cola
- Gyártó – Bosch Csoport
- Gyógyszeripar – Richter Gedeon
- Kiskereskedelem – Aldi Magyarország
- Pénzügy – OTP Bank
- SSC/BSC – British Petroleum (BP)
- Technológia – Microsoft Magyarország
- Telekommunikáció és média – Magyar Telekom
Összesített 1. helyezett – OTP Bank
„Ez az eredmény egyértelművé teszi a házi feladatot a vállalatok és vezetőik számára: a szervezeteknek alkalmazkodniuk kell az új elvárásokhoz.
Újra kell gondolniuk a távmunka és az irodai munkavégzés arányát, vagy a napon belüli flexibilitás fogalmát,
és meg kell érteniük, hogy a munkavállalóik más kereteket és módszereket szeretnének a munkavégzésre és a kapcsolatok építésére. Emellett nőttek az elvárások a vezetők felé, nagyobb átláthatóságot, nyílt, őszinte és hiteles kommunikációt várnak az alkalmazottak” – emelte ki Bencze Róbert a a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.
(Borítókép: Shutterstock)