– A MOL immáron harmadik éve támogatja a MOL Nagyon Balaton rendezvénysorozatot. Eddig hogy alakult a látogatók száma? Mire számítanak az idén?
– A programokra tavalyelőtt mintegy 880 ezren mentek el, ez a szám 2016-ban pedig felment 1 millióra. Az idén a MOL Nagyon Balaton keretében mintegy 30 eseményre kerül sor, a nyár folyamán jószerével minden hétvégén lesz 2-3 érdekes rendezvény. Arra számítunk, hogy ebben az évben a tavalyi látogatói számokat is felülmúljuk.
– A Balaton mennyire fontos fesztiválhelyszínként?
– Jelenleg is zajlik a térség újrapozicionálása. Az emberek kezdenek ráébredni, hogy a Balcsi nem csak a strandról és a lángosról szól: mi ezt a trendet szeretnénk segíteni azzal, hogy felhívjuk a figyelmet a tóparti települések programkavalkádjára. Egyébként nem csak koncerteket és fesztiválokat ajánlunk. A MOL Nagyon Balaton kiadványában, a Balaton Magazinban az idei nyáron felfedezendő éttermeket, cukrászdákat, fagyizókat, strandbüféket és sportos célpontokat is feltüntettük. Ezeket az ajánlásokat a WeLoveBalaton csapata állította össze; ők egész évben járják a régiót, hogy megtalálják a legjobb helyeket.
– Még kikkel működnek együtt a programsorozat kapcsán?
– Mi elsősorban a programsoro-zat megálmodóival, fő szervezőivel működünk együtt. De a közreműködők oldalán rengetegen sorakoznak az érintett önkormányzatoktól kezdve a szórakozóhelyeken át az éttermekig. A Balaton körül a kezdeményezés jószerével az egész vendéglátóipari infrastruktúrát megmozgatta. A támogatók között ott van az állam is a Magyar Turisztikai Ügynökségen keresztül. Mindemellett partner az MTVA, amely a kommunikációban és a médiamegjelenésben segít.
– Milyen célból vágott bele a MOL a Nagyon Balaton projektbe? Hogyan profitál mindebből a vállalat?
– Ez a kezdeményezés egyfajta autós kéktúra, amely arra biztatja az embereket, hogy mozduljanak ki és járják be a Balatont. Egy ilyen ügyhöz pedig szívesen csatlakozunk, hisz hazánk egyik legnépszerűbb üdülőhelyéről van szó. A környéken mi is számos töltőállomással rendelkezünk, amelyeket persze a remé-nyei-nk szerint sok résztvevő felkeres majd. De azzal, hogy a balatoni élményekhez hozzákötjük a MOL-t, a márkánkat is szeretnénk építeni.
– Milyen egyéb kezdeményezés kötődik még a projekthez?
– Példaként említeném, hogy az idén egy olyan játékot indítunk, amely a régió eseményeit érinti. A résztvevőknek legalább öt MOL Nagyon Balaton-eseményt kell felkeresniük, illetve egyszer minimum 5000 Ft értékben szükséges vásárolniuk valamelyik MOL-benzinkúton. Több nyereményt is szétosztunk a játékosok között, a fődíj pedig egy Volkswagen Beats Up lesz. Ezzel is arra akarjuk biztatni az embereket, hogy minél több programot keressenek fel.