Creppy: négy éve építik a brandet

Való Világ
Miskolcon indult az amerikaiak által is elismert innovatív palacsintázó, a Creppy. Az étterem elsősorban palacsintákat talál fel, ami a jelek szerint nagyon megy, és vélhetőleg nem csak a megyei jogú városban van rájuk igény.

VENDÉGLÁTÁS

Magyarországon van egy vidéki étterem, amelyre nemzetközi szinten is felfigyeltek. A vezetője, Oszlánczi Réka már több ízben képviselte hazánkat a tengerentúlon. „Még 2016-ban vettem részt a Fiatal vállalkozók világtalálkozóján, ahova az amerikai nagykövetség hívott meg mint a Creppy étterem vezetőjét. A program része volt egy kéthetes tanulmányút Chicagóban, ahol a több száz egységből álló hálózattal rendelkező Rosati’s Pizza Franchise főhadiszállásán tölthettem el 14 napot tapasztalatszerzés gyanánt, szorosan a vezetőség mellett. Ezzel betekintést kaptam a mindennapi munkába és egy kiválóan működő gigafranchise kulisszatitkaiba” – mesélte a Figyelőnek a miskolci vendéglátó alapítója.

A Creppy története 2006-ban indult, a Miskolc belvárosa fölött magasodó avasi pincevilág szívében. Akkoriban még csak szimplán PalacsintaHáz volt a hely neve. Réka még egyetemista volt, amikor belevágott az étteremnyitásba. 

De mivel a szülei a vendéglátásban dolgoztak, a szakmát már korábban is jól ismerte. Az alapelgondolás az volt, hogy a megyeszékhelyen már így is épp elég helyen lehet gulyást és pörköltet enni, ezért egy egyedi éttermet akart létrehozni. A sajátos vendéglőben nemcsak desszertnek, de főételnek is palacsintákat tálalnak fel: ma már a kínálatban van például bakonyi csülkös és lazacfilés palacsinta is. A koncepcióra nem csak az amerikai nagykövetség kapta fel a fejét. Több száz jelentkező közül a miskolci Creppyt is beválogatták nemrég a világ húsz legjobb feltörekvő, innovatív vállalkozása közé, emiatt pedig az idén a Nemzetközi Franchise-szövetség Las Vegas-i rendezvényén is részt vehetett az alapító.

A Creppynél a jövőben a hálózatépítésre szeretnék helyezni a hangsúlyt. A terjeszkedésről szóló terveiket az amerikai eseményen is bemutatták. Azon, hogy másolhatóvá tegyék a rendszerüket, s az alapanyagok átadhatóvá váljanak, már jó ideje dolgoznak: a márka- és rendszerépítés négy éve zajlik. Hogy a gyakorlatban miként is működnek az elképzelések, az még a jövő zenéje. Bár sok az érdeklődő, az üzletnyitások még váratnak magukra. Korábban már volt ugyan egy budapesti partnerük, de ez az üzleti kapcsolat zsákutcának bizonyult: miután évekkel ezelőtt megállapodtak egy rózsadombi kávézóval, amely átvette néhány fogásukat, a partnernél sor került egy tulajdonosváltásra, amelyet követően különváltak az útjaik. 

Egyelőre a Creppy név alatt egy étterem működik. Ennek a forgalma viszont ütemesen növekszik: a cég saját közlése szerint 2015 óta 65 millióról 130 millió forintra nőtt az árbevételük. 

 

Borítófotó: Oszlánczi Réka tulajdonos. Palacsintákat találnak fel