REHAU-AUTOMOTIVE
A svájci vállalat egy friss bejelentés szerint 47 milliárd forintból Újhartyánban épít üzemet. A gyárban lakkozott külső alkatrészeket, például légterelőket és lökhárítókat készítenek majd. A beruházásra elsősorban a Mercedes kecskeméti terjeszkedése miatt van szükség, de mivel az igények az Audinál is egyre nagyobbak, a győri telephelyükön szintén bővítenek. Az 1948-ban alapított családi cégnek ma már mintegy 18 ezer alkalmazottja van, Magyarországon pedig ott vannak a legnagyobb autóipari beszállítók között.
AUCHAN
Itthon is terjed az új trend: a vevők a heti nagybevásárlásra sokszor már nem az áruházakban, hanem az interneten kerítenek sort. A digitális forradalom viszont türelmetlenebbé tette az embereket. A boltban még könnyebben elfogadták, ha egy áru kifogyott, a világhálón viszont már nem ilyen megengedők. Az Auchan részben épp az említett szolgáltatást, az országos házhoz szállítást akarja erősíteni egy új, 87 200 négyzetméteres üllői komplexummal, amely mindemellett az áruházai teljes élelmiszer- és nem élelmiszer-portfóliójának a logisztikai hátterét is kiszolgálja majd. A létesítményt egy nemzetközi ingatlanfejlesztő, a Goodman építi fel: ha elkészül, a térségben több száz embernek ad majd munkát.
AUDI
Pontosan 25 évvel azután, hogy a német óriáscég Magyarországon is megjelent, a járműgyártó bejelentette: a hazai leányvállalat 6,15 milliárd forintból létrehoz egy k+f központot. A létesítményben – ahol harminc új fejlesztőmérnök kap állást – e-motorok, valamint új generációs belső égésű erőforrások fejlesztésével és kutatásával foglalkoznak majd. A projekt ötödét kormányzati támogatásból fogják finanszírozni. Az Audi Hungaria már tavaly is jó évet zárt. Akkor 1,96 millió motort gyártottak le, 2 százalékkal többet, mint az azt megelőző esztendőben. A munkavállalóik száma már most is meghaladja a 12 ezret.
HELL ENERGY
Az energiaital-piac rég látott ilyen szép számokat: a magyar Hell Energy például a korai becslések szerint tavaly 30-40 százalékkal növelte a forgalmát.
A 12 éves vállalkozás ma már bevételeinek több mint a felét az exportnak köszönheti. Hogy ki tudják szolgálni
a növekvő külföldi igényeket, a szikszói telepen egy 5 milliárd forintos fejlesztéssel több mint a duplájára növelik a gyártókapacitásukat. Az új fémdobozos töltősor május végétől állhat teljesen üzembe. A cégnél egyébként egymást érik a fejlesztések: tavaly egy olyan csomagolóanyag-gyárat adtak át, amely hazánkban egyedüliként készít alumíniumdobozokat.
FERRO-PRESS
A nagyvállalati beruházási támogatási programot a kormány ez évtől azokra a kkv-kra is kiterjesztette, amelyek ezzel érhetik el a nagyvállalati méretkategóriát. A program keretében kapott 490 millió forint segítséget a Ferro-Press Fémipari Szolgáltató Kft. is. Részben ebből a pénzből – összesen közel kétmilliárd forintból – egy 11 ezer négyzetméteres raktárat húznak majd fel Jászberényben. Ezzel párhuzamosan pedig egy technológiai fejlesztésre is sor kerül: a cég robotokat, mérőeszközöket és lemezmegmunkáló gépeket vásárol. Érdekesség, hogy a társaság ügyvezetője, Birgés Tibor tavaly Kelet-Magyarország tíz leggazdagabb embere közé került.
CONTINENTAL
A hazánkban 27 éve jelen lévő, abroncsokat és egyéb autóipari termékeket előállító cég egy 7000 négyzetméteres, jármű-elektronikai alkatrészeket gyártó üzemet épít Debrecenben. A hajdú-bihari megyeszékhelyre az elmúlt négy évben 23 beruházás és csaknem 200 milliárd forint működő tőke érkezett: ez a mostani pedig egyike a közelmúlt legnagyobb projektjeinek. A kivitelezés az év második felében veszi kezdetét, az új telepen pedig többek közt szenzorok és váltóművezérlő egységek készülnek majd. Az üzem 450 munkahelyet teremthet a városban. A Continentalnak eddig hat gyára és egy kereskedelmi központja volt az országban.
FOSS
A dán székhelyű biotechnológiai cég két éve vásárolta meg a pécsi Soft Flow-t. Most rajtuk keresztül kétmilliárd forintból – 773 milliós kormányzati támogatással – kutatási és fejlesztési központot hoznak létre a városban. A nemzetközi terepen, saját szegmensében a Foss igazi nagyágyúnak számít: ugyanis a világkereskedelemben forgalmazott gabona 80, az összes tejnek pedig a 85 százalékát a cég által kidolgozott módszerrel tesztelik. Az új pécsi kémiai és molekuláris sejtbiológiai laboratórium, valamint a hozzá tartozó komplexum 88 magasan kvalifikált szakembernek adhat majd munkát.
TRANSINTERTOP
A most átadott 5000 négyzetméteres magasraktárnak köszönhetően a nemzetközi szállítmányozó a környei telephelyén már tízezer raklapnyi árut képes befogadni. Az üzemanyag-tárolójukat is kibővítették egy 120 ezer literes töltőállomással, és mivel a mintegy 300 alkalmazottjukból 180 kamionsofőr, kialakítottak egy speciális étkezdét is, amelyet kifejezetten a sofőrök igényeire szabtak.
Fotók: MTI