Nemzetközi sikerre törnek a legjobb magyar startupok (x)

PR Szponzorált tartalom
A pénzügyi feltételek javulása mellett ma már több eseményen is kaphatnak naprakész információkat, akár neves külföldi előadóktól is a hazai startupok. Ennek ellenére a nemzetközi piacra jutási képességben még van fejlődési lehetőség – véli Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója.

Jelentősen átalakult a magyarországi startupszcéna, a külső tényezők közül az egyik legfontosabb pozitív változás a finanszírozási képesség általános javulása. Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója szerint ma már számos inkubátor- és kockázatitőke-társaság fektet be korai fázisú startupokba is. A pénzügyi feltételek javulása azt is magával hozta – és ez, ha lehet még fontosabb ebben a szegmensben –, hogy a tudásmegosztás igénye és lehetősége is egyre erőteljesebben jelenik meg. Erre épül Az MVM Csoport MVM EDISON ötletversenye is, amelyre eddig összesen több száz pályázat, ötlet érkezett az elmúlt három évben.

Az MVM EDISON startup verseny döntősei minden évben részt vehetnek egy nyolchetes komplex képzési programban, ahol innovatív ötletük további csiszolására, a piaci igények felmérésére, esetleges változtatásokra is mód nyílik, valamint szakértőktől juthatnak üzleti, vállalkozási ismeretekhez, megtanulhatják a hatékony pitchelés, vagyis ötletük „eladásának” technikáját is. Bertalan Zsolt szerint a nyolchetes program szakmai tartalmát elsődlegesen az MVM Csoport inkubátorháza, a Smart Future Lab Zrt. biztosította, de olyan komoly, nemzetközi partnereket is bevontunk, mint az IBM és az Innoenergy, ezzel is biztosítva, hogy komoly tudás birtokába kerülhessenek a csapatok.

Fotó: MVM

E tudás szükségességét jelzi, hogy bár az induló, innovatív vállalkozások ma már rengeteg eseményen, workshopon vehetnek részt, amelyeken akár neves külföldi előadóktól leshetik el a legfontosabb alapismereteket, a magyarországi cégek nemzetközi piacra jutási lehetőségeiben és képességében továbbra is van fejlődési lehetőség. – Magyarország – méreténél és pénzügyi lehetőségeinél fogva is – kicsi piacot jelent, amely önmagában nem képes megfelelő növekedési lehetőséget biztosítani egy startupnak. A siker egyik alapfeltétele, hogy az innovátorok már a kezdetektől a nemzetközi piaci terjeszkedésre fókuszáljanak – tette hozzá Bertalan Zsolt.

A nemzetközi startupsiker három legfontosabb feltétele a gyorsaság, a rugalmasság és az ügyfélközpontúság. – Hibás az az alapállás, hogy ha valamit ma kitalálunk, az biztosan teljesen egyedi, és más, az adott területen aktív fejlesztőnek nem jutott még eszébe. A problémák, amelyekre az ilyen vállalkozások megoldást keresnek, általában sok helyen, egyszerre vannak jelen, így az azokra adott válaszok, megoldások is hasonlóak lehetnek. A kérdés, hogy ki tudja először sikeresen piacra vinni ötletét, ezért a fejlesztés gyorsasága és rugalmassága határozza azt meg, hogy ki lesz a piacvezető, ki tud a nemzetközi színtérre lépni az adott innovációval – fogalmazott Bertalan Zsolt. Az éles versenyben az lehet a győztes, aki a leggyorsabban gyűjti be az ügyféloldali visszajelzéseket, amelyeket aztán a fejlesztési folyamat során felhasználva minél rugalmasabban képes az ügyféligények optimális, legszélesebb körű kiszolgálása felé terelni projektjét.

Az MVM EDISON startup versenyt 2019-ben, a szakmai zsűri döntése alapján villanyautók és légkondicionálók üzemeltetési igényét okosan elosztó szabályozó technológia, egy mágneses, moduláris okoslámpacsalád, illetve egy, az elektromos autóhasználat kihívásaira fejlesztett teljes körű applikációs megoldás nyerte. A projektek akár befektetési lehetőséghez is juthatnak, valamint a befektetés részeként részt vehettek a Smart Future Lab Zrt. inkubációjában, ahol minden támogatást megkaptak, hogy mihamarabb piacra kerülhessen a termékük, szolgáltatásuk.

 

További híreink