Így ismerhető fel a kockázatos székhelyszolgáltató

PR szponzorált tartalom

A székhelyszolgáltatás ugyanis teljesen legális tevékenység, mely rengeteg előnyt kínál. Kis- és középvállalkozások, valamint nagy cégek működését egyaránt képes lehet megkönnyíteni.

Annak érdekében azonban, hogy megtaláljuk a számunkra ideális székhelyszolgáltatót és cégünkkel minden rendben legyen, érdemes körültekintően választani a palettáról.

Most összegyűjtöttünk néhány intő jelet, melyek segíthetnek felismerni azokat a szolgáltatókat, akik látszólag olcsó és hatékony megoldást kínálnak, ám a velük való együttműködésnek lehetnek bizonyos buktatói.

Túlzottan sok inaktív cég egy helyen

Sokan úgy gondolják, hogy egy székhelyszolgáltató cég minél több ügyféllel rendelkezik, annál megbízhatóbb és annál hatékonyabban segíthet elkerülni egy vállalkozás számára a gyakori hatósági ellenőrzéseket.

Ez részben igaz is lehet, hiszen a sok aktív ügyfél azt jelenti, hogy egy szolgáltató jól végzi a dolgát és sokan megbíznak benne. Abban az esetben azonban, ha egy székhelyre sok inaktív cég van bejelentve, már érdemes fenntartásokkal kezelnünk a dolgot.

Persze korrekt feltételek mellett, törvényesen működő vállalkozásoknál is előfordulhat, hogy egy cég csődbe megy, tehát nincs olyan, hogy valahol ne találkoznánk hivatalból törölt és felszámolt céggel. Ami azonban kulcsfontosságú, az nem más, minit az arány.

Fotó: freepik.com

Ha ugyanis egy szolgáltatónál nagyon magas a törölt, problémás cégek aránya, akkor ott nagyobb a kockázata az ellenőrzéseknek is, gyakoribbak a hatósági szemlék és az olyan mulasztásokra is, melyekre ilyen helyzetekben fény derül.

Abban az esetben tehát, ha azt látjuk, hogy egy székhelyszolgáltató irreálisan sok inaktív ügyféllel rendelkezik, az alapvetően óvatosságra intő jel, hiszen azt jelentheti, hogy nem képes ügyfelei számára biztosítani a megfelelő minőségű támogatói hátteret, ami rövid úton veszélyeztetheti a vele kapcsolatban álló vállalkozások fennmaradását. Ezt a fajta szolgáltatót nevezzük úgynevezett „cégtemetőnek”.

A cégtemetők általában azok a székhelyszolgáltatók, melyek a lehető legalacsonyabb áron kínálják szolgáltatásaikat, éppen ezért a kellemetlen szituációk elkerülése érdekében érdemes óvakodni a piaci szinten túlzottan olcsónak mondható ajánlatoktól.

A megfelelő vizsgálatok hiánya

A cégtemetők sajátossága, hogy anyagi megfontolásból kivétel nélkül bárkivel szerződést kötnek, nem vizsgálva azt, hogy az adott vállalkozás életképes-e vagy sem. Sok esetben előfordulhat ugyanis, hogy egy cég csak azért települ egy bizonyos székhelyre, hogy azt a cégvezetői és/vagy tulajdonosai magára hagyják és illegalitásba vonuljanak.

Abban az esetben tehát, ha egy székhelyszolgáltató nem vizsgálja meg annak feltételeit, hogy a szolgáltatást igénybe vevő vállalkozás megfelel-e a székhelyszolgáltatás feltételeinek, nagy eséllyel keveredhetünk kellemetlen helyzetbe.

Fotó: freepik.com

Fontos tehát, hogy a ránézésre is irreálisan sok ügyféllel rendelkező székhelyszolgáltatókat kerüljük, vagy legalábbis kezeljük őket fenntartásokkal és mielőtt szerződést kötnénk velük, bizonyosodjunk meg arról, hogy minden ügyfelet a törvényi előírásoknak megfelelő módon, kellő precizitással és odafigyeléssel kezelnek.

Folyamatban lévő eljárások

Mielőtt úgy döntenénk, igénybe veszünk egy adott székhelyszolgáltatást, érdemes mindig ellenőriznünk azt, hogy az adott szolgáltatóval kapcsolatban folyamatban van-e bármilyen cégeljárás, vagy kapott-e már büntetést korábban amiatt, hogy telephelyén egy cég nem megfelelő módon működött.

Abban az esetben, ha ilyen kihágást tapasztalunk, az intő jel lehet, hiszen arra utalhat, hogy a szolgáltató cég nem a hatályos törvények szerint folytatja tevékenységét.

Fontos, hogy minden esetben csak olyan székhelyszolgáltatót érdemes választanunk, ahol minden ellenőrizhető, szabályos módon, törvényes keretek közt történik már az első lépéstől kezdve, így biztosak lehetünk abban, hogy minden feltétel adott lesz cégünk zavartalan, legális működéséhez.

Mire kell vállalkozásként odafigyelnünk, ha székhelyszolgáltatást veszünk igényebe?

Abban az esetben, ha a székhelyszolgáltatás igénybevétele mellett döntünk, akad néhány olyan kötelezettség is, melyre a szolgáltató személye mellett oda kell figyelnünk. A székhelyszolgáltatást igénybe vevő vállalkozásnak ugyanis a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé be kell jelentenie a székhelyszolgáltató elnevezését, székhelyét, adószámát, a jogviszony keletkezésének és határozott idejű jogviszony esetén a megszűnésének időpontját is.

Ennek a követelménynek az újonnan alakult vállalkozásoknak a cégbírósági bejegyzéstől számított 15 napon belül, míg újonnan alakult egyéni vállalkozóknak a bejelentkezéssel egyidejűleg kell eleget tenniük.

Fotó: freepik.com

Létező vállalkozás esetében a bejelentést a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül kell megtenni abban az esetben, ha korábban még nem vettünk igénybe székhelyszolgáltatást, vagy a korábban bejelentett székhelyszolgáltatásra vonatkozó adatokban változás következik be.

Abban az esetben, ha a bejelentési kötelezettségnek nem teszünk eleget, a NAV mulasztási bírságot szabhat ki, mely által a nyilvántartásban cégünk kockázatos adózóvá válhat.

Ha megbízható partnert keres, válasszon minket

Abban az esetben, ha olyan székhelyszolgáltatót keres, melynek tevékenysége jogi szempontból minden követelménynek megfelel, válasszon minket, hiszen mi minden ügyfelünkre kiemelkedő figyelmet fordítunk, és garantáljuk azt, hogy sem egy esetleges ellenőrzés, sem pedig egy apró figyelmetlenség nem gátolhatja cégét a legális, hatékony működésben!

Ezek is érdekelhetnek

További híreink