1. Mesterséges intelligencia és gépi tanulás
Úgy tűnhet, hogy a mesterséges intelligencia első hulláma már lecsengőben van, pedig a mindennapokba még épp most kezd rendszerszinten beépülni. Sorra jönnek ki az AI vezért megoldások akár a Google, akár a Meta háza táján. De a kreatív szakmák se úszták meg: egyre gyakrabban látni olyan hirdetéseket, amelyek mesterséges intelligencia segítségével készültek.
A Marketing21 ügynökségnél mi a fontolva haladásban hiszünk. Napi szinten és egyre gyakrabban használjuk a különböző eszközöket, de nem állunk át olyan megoldásokra, amelyek minőségi romlással járhatnak. Jó példa erre a hirdetések világa: bármilyen szép képeket is generál egy-egy AI kép- vagy videóalkotó eszköz, sokszor nagyon megtévesztő, és a szemnek zavaró bakik is előfordulnak. A semmitmondó AI gépi szövegek pedig inkább csak kiindulási alapnak, forrásgyűjtésének alkalmasak.
2. Videómarketing
Feltűnt, hogy egyre több márka alkalmaz videó hirdetéseket? Nem véletlen, hogy a TikTok felfutásával párhuzamosan ez a trend betört a hirdetések világába is. Egyrészt ma már bárki tud videó tartalmat előállítani egy jobb minőségű okostelefonnal, másrészt a fogyasztók egyre kevesebbet olvasnak. Egy-egy jól eltalált videóhirdetés nagyságrendekkel jobb eredményeket tud hozni, mint egy statikus szöveges landing oldal.
A rövid formátumú videók és a „behind the scenes” típusú tartalmak mind kulcsszerepet játszanak abban, hogy a márkák hitelesebbé és megközelíthetővé váljanak a közönség számára.
3. Adatvédelem
Az adatalapú marketing 2024-ben is kiemelt jelentőségű marad, azonban a szabályozói oldal és a nagy techcégek elvárásai miatt többet kell foglalkozni az adatvédelemmel. Ma már nem elég, ha a weboldal alján megjegyzésként feltüntetjük, hogy sütiket használ a honlap. Aktív cselekvésre van szükség a felhasználó részéről ahhoz, hogy jóváhagyja a méréseket. Ez mind fejlesztői, mind hirdetéskezelői oldalról jelentős feladatot jelentett és jelent a mai napig a szakmának.
4. Tartalommarketing és SEO
A tartalommarketinget már sokszor temették, de mi azt látjuk, hogy még soha nem volt annyira fontos mint napjainkban. Ha belegondolunk az AI forradalom miatt még több internetes tartalom születik (írott, vizuális és audiovizuális), ezért a minőségi ellenőrzött tartalom lassan hiánycikké válik.
Az eredmények azt igazolják, hogy a sikeres tartalommarketing és SEO alapja egyre inkább a hitelesség lesz. Ha valaki elismertté tud válni a szakmájában, könnyebben fog előre kerülni a keresőmotorok vagy akár a social media posztok között is. Erre azonban a tömegesen előállított tartalom nem alkalmas.
5. Fenntarthatóság
A fogyasztók az olyan márkákat támogatják, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás iránt. 2024-ben azok a vállalatok, amelyek aktívan kommunikálják környezetbarát törekvéseiket és hozzájárulnak a közösségek jobbá tételéhez, előnyre tesznek szert. A felelős üzletpolitika, az etikus gyakorlatok hangsúlyozása nemcsak a hírnévre, hanem a hosszú távú ügyfélhűségre is pozitívan hat.
Ha valakinek kétsége támad ezzel kapcsolatban, elég elmenni egy szupermarketbe és összehasonlítani a szortimentet a 3-4 évvel ezelőtti választékkal. Természetesen az útnak még csak az elején járunk, de fokozatosan az olcsó egyszer használatos műanyag kacatoknak le fog áldozik. Ahogy fejlődik a társadalom, a tartós minőség irányába lép el a fogyasztói kultúra.
Összegzés
2024 izgalmas év, tele új lehetőségekkel és számtalan kihívással. Adaptálódni kell, mert azok a vállalkozások, amelyek nem értik meg a trendeket hátrányba kerülnek. A Marketing21 reklámügynökségnél mi azon dolgozunk, hogy innovatív eszközökkel lássuk el az ügyfeleinket, és felkészüljenek a következő időszakra.
Nótin Szabolcs, CEO, Marketing21 reklámügynökség