A lengyel csónakok és jachtok sikeres exportáruk, ezeket évről évre jobban értékelik külföldön. A helyi cégek – többnyire kisvállalkozások – leginkább motoros és vitorlás járművek építésére szakosodnak, s egyre több van belőlük. 2009 óta a termelés folyamatos növekedése figyelhető meg. Jelenleg a lengyel hajóüzemek kapuját becslések szerint 22 ezer egység hagyja el évente. A gyártás bővülését elsősorban a külföldi kereslet hajtja, tavaly az országban épített jachtok és csónakok exportjának értéke majdnem félmilliárd euró volt.
A legnépszerűbbek a 6–9 méteres motorcsónakok, ezek határozzák meg a lengyel vízijármű-ipar erős pozícióját. Ebben a kategóriában az ország az első helyen áll Európában, a világon pedig a második, közvetlenül az Egyesült Államok után.
A motoros jachtok és a személyre szabott katamaránok szintén lengyel specialitások. Exportpiacukat főleg európai államok alkotják – Franciaország, Hollandia, Németország, Norvégia –, de az USA-ból, Oroszországból, Ausztráliából, Kínából vagy az Egyesült Arab Emírségekből is vannak megrendelőik. A lengyel csónak- és jachtipart alkotó vállalatok száma már majdnem ezerre nőtt, és mintegy negyvenezer embert foglalkoztatnak. Csónakgyártással majd százötven vállalat foglalkozik, közülük a Balt-Yacht, a Delphia Yachts, a Galeon Yachts, a HTEP – Sunreef Yachts, a Model Art, az MPPB J. W. Ślepsk és az Ostróda Yacht a legnagyobb.
S hogy miért olyan kelendők a lengyel vízi járművek? Egyrészt a gyártók sokat fektetnek a minőségbe, új technológiákat alkalmaznak, s a piacon elérhető összes anyagot használják. Másrészt úttörő szerepet játszanak bizonyos műszaki megoldásokban, amivel trendet is diktálnak. A Money.pl gazdasági portálnak adott interjúban a lengyel jacht- és vízisport-kamara főtitkára példaként említette, hogy a Galeon cég által a tavalyi düsseldorfi vásáron bemutatott csökkentett oldalmagasságú csónak abszolút újdonság volt, és az idén már számos cég hasonlót épített. A lengyel jachtipar sikere mögött azonban nemcsak az innováció és a technikai kultúra áll, hanem a kisebb munkaerőköltség is. Az ott dolgozók kevesebbet keresnek, mint Németországban, Franciaországban vagy a skandináv államokban, ez pedig meghatározza a kedvezőbb eladási árat.