Ez a tájegység a Kisalföld Szlovákiához került része, amely többségében magyar településekből áll, legnépesebb városa Komárom és Dunaszerdahely. A Csallóközben élő magyarok és az egyre nagyobb számban odatelepülő szlovákok ezrei buszon, vonaton utazva vagy személygépkocsival igyekeznek eljutni a munkahelyükre, ami az áldatlan közlekedési viszonyok miatt kimondottan frusztráló. A Csallóközt átszelő főúton, amely Pozsonyt köti össze Komárommal, a főváros közelében reggel és este olyan sok jármű torlódik össze, hogy a menetsebesség alig haladja meg az óránkénti 10 km-t. Gépkocsival például a Somorja és Pozsony közötti 26 kilométeres távolságra sok esetben még egy óra se elég, Dunaszerdahelytől pedig az alig 50 kilométert másfél óra alatt lehet levezetni. A visszaút csúcsidőben ugyanilyen csigalassú.
Az utóbbi években felértékelődött a vasúti személyforgalom a Komárom és Pozsony közötti egyetlen sínpáron. A vonalon kizárólag a cseh érdekeltségű RegioJet vasúttársaság szerelvényei közlekednek, öt éve állították forgalomba. A főváros és Dunaszerdahely között óránként, Pozsony és Komárom között kétóránként indul egy szerelvény, reggel és délután még sűrűbben. Sokan választják a vonatot, mert gyorsabban és kényelmesebben juthatnak így el a fővárosba. Egyre többen vannak, akik valamelyik Pozsonyhoz közeli megállóban leparkolják a gépkocsijukat és vonatra szállnak, hazafelé tartva pedig ismét
autóba ülnek. Egy-egy vasútállomás környékén olykor száznál több személyautó is parkol, nem kis gondot okozva az ott lakóknak, ugyanis parkolóhelyeket egyelőre csak kevés megállóban alakítottak ki, a járművek többnyire homokkal vagy kaviccsal leszórt szántóföldön állnak.
A közúti zsúfoltság várhatóan 2020-ban enyhül, ha elkészül a Csallóközt is átszelő R7-es gyorsforgalmi út ezen szakasza, és befejeződik a Pozsonyt elkerülő D4-es autópálya-körgyűrű építése.