Vodafone-UPC: a felvásárlás részletei

Hírek
A Vodafone Németországban a veszteségeket is átveszi.  

Most, hogy a Vodafone megállapodásra jutott a Liberty Globallal annak magyar, cseh, német és román leányvállalatainak megvásárlásáról, összesen mintegy 18,4 milliárd euró cégértéken, a Vodafone Magyarország országos szinten a második olyan szolgáltatóvá válik, mely képes saját hálózatán a konvergens szolgáltatások teljes spektrumát nyújtani. Mint arról tegnap mi is hírt adtunk: az ügylet része a UPC Magyarország akvizíciója is.

Fontos hangsúlyozni, hogy a Vodafone a Liberty Global németországi vállalatának megszerzésével annak veszteségét is átveszi. A Liberty Global megállapodást kötött, hogy bizonyos átmeneti szolgáltatásokat biztosít maximum 4 évre. Ezek a szolgáltatások elsősorban a hálózati, technológiai és informatikai funkcióhoz kötődő feladatok.

Mike Fries, a Liberty Global vezérigazgatója azt mondta: „Ma Európának minden eddiginél nagyobb szüksége van olyan megfelelő nagyságú országos piaci kihívókra, amelyek hajlandóak beruházni az új generációs mobil, TV- és szélessávú szolgáltatásokba. Németországban például egyetlen piaci szereplő ellenőrzése alatt van a szélessávú piac több mint fele. Ennek eredményeképpen a többi európai országhoz képest elmaradnak a beruházások és az innováció, és mindez hatással van az ügyfélkiszolgálásra, az új generációs termékek bevezetésére, valamint a szélessávú hálózatok sebességére is. Míg a Liberty Global a Vodafone-nal együttesen is – amelyek németországi kábelhálózatai között nincs átfedés, és így nincsenek közvetlen versenyhelyzetben – csak a piacvezető szolgáltató méretének felét teszik majd ki. Itt az idő, hogy a piaci dinamikát megváltoztatva növeljük a beruházásokat és erősítsük a versenyt.”

A felvásárlás után a Vodafone-nak Magyarországon a mobilpiacon hozzávetőlegesen 25%, a vezetékes szélessávú szolgáltatások piacán mintegy 24%, a kereskedelmi televíziózás piacán pedig körülbelül 19% körüli részesedése lesz. A felvásárlás átalakítja a Vodafone vezetékes és konvergens stratégiáját Németországban és a kulcsfontosságú kelet-közép-európai piacokon, kiegészítve a vállalat meglévő mobilkommunikációs tevékenységét.

A Vodafone Magyarország elsődlegesen a mobilpiacon aktív és jelenleg nincs számottevő jelenléte a vezetékes piacon, habár sikeresen pályázott 168 járásból 2 esetében magyar állami támogatásra szélessávú hálózat kiépítésére. A UPC ugyanakkor döntően kábelszolgáltató, mely a Vodafone hálózatán keresztül nyújt virtuális mobilszolgáltatást.

A tranzakcióhoz az Európai Bizottság, mint versenyhatóság jóváhagyása szükséges. A vizsgálati és jóváhagyási folyamat előreláthatóan a 2019-es naptári év közepére zárulhat le teljeskörűen.

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink