Visszatérhetnek a New York, Chicago, Philadelphia és Toronto felé induló repülőjáratok

Hírek figyelő.hu
A budapesti repülőtér forgalma jövőre érheti el a koronavírus előtti, 2019-es rekordév szintjén, illetve ekkor várható több transzatlanti járat újraindulása.

Az utasok száma júliusban elérte az 1,5 milliót a budapesti repülőtéren. Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója az Aviation Weeknek adott interjúban elmondta, hogy ez már az ötödik olyan hónap volt az idén, amikor több mint 1 millió ember használta a repülőteret. A nyári menetrendben összesen 121 úti cél érhető el, melyekhez 38 légitársaság biztosít közvetlen járatot – írta meg az Airportál.

A vezérigazgató szerint a teljes évben 14,3 millió utast fognak kiszolgálni a repülőtéren, ami csak 9,2 százalékkal marad el a 2019-es rekordévtől. A pozitív forgalmi tendenciák alapján úgy véli, hogy 2024 végére a repülőtér forgalma teljesen visszatér a pandémia előtti szintre, és ismét növekedési pályára áll.

Hangsúlyozta, hogy a legfontosabb prioritások között szerepel a Budapest és New York, Chicago, Philadelphia, valamint Toronto közötti transzatlanti repülőjáratok újraindítása.A tervek szerint 2024-ben több észak-amerikai járat is visszatérhet a kínálatba, és a járvány előtti időszakban elérhető kínai városok (Hszian és Csengtu) felé is újra lesznek közvetlen repülőjáratok. Ahogyan a turizmus.com korábban megírta, az American Airlines nemrég több új európai célállomást is bejelentett Philadelphiából.

Budapest airport 01

Fotó: Shutterstock

A vezető kiemeli, hogy jelenleg nincs olyan hagyományos légitársaság, amely Budapesten keresztül biztosítana csatlakozást, azonban az egyéni utasok (self-connect) számos átszállási lehetőséget használnak a repülőtéren. A repülőtér üzemeltetői olyan fejlesztéseken dolgoznak, amelyek a földrajzi elhelyezkedésüket és a fapados légitársaságok széles választékát kihasználva növelik a tranzitutasok számát.

A repülőtér jelenlegi infrastruktúrája évente több mint 16 millió utas kiszolgálására képes, ami az 1-es terminál bővítésével további 4,5-5 millió utassal növelhető. A tervek szerint a 3-as terminál építésével pedig a kapacitás évi 30 millió utasra emelkedik. Míg az új terminál tervezése és előkészítése még folyamatban van, az 1-es terminál bővítéséhez szükséges fejlesztések már csak az építési engedélyekre várnak – tette hozzá Kam Jandu.

Új útvonalak azonban ebben az évben is indulnak: szeptembertől heti két járat köti majd össze Budapestet az üzbég fővárossal, Taskenttel.

Borítókép: Shutterstock

 

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink