Nem várt reklám lehet a Herendinek A Forma-1-es Magyar Nagydíj győztese Max Verstappen eltört Herendi trófeája. Az értékes porcelánt a magyar nagydíj második helyezettje, Lando Norris törte össze pezsgőnyitás közben úgy, hogy az üveget a dobogónak ütötte, amiről a Herendi-műtárgy leesett és darabjaira tört.

Fél évig készült, harmincan dolgoztak rajta, ám elég volt egy óvatlan mozdulat ahhoz, hogy a trófea darabokra törjön. Szerencsére újra elkészítik
Fotó: Kurucz Árpád / Magyar Nemzet
Mint arról a Világgazdaság is beszámolt: a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. újra elkészíti a vasárnapi 38. Forma–1-es Magyar Nagydíjon győztes Max Verstappen összetört trófeáját, az ezüstérmes pilóta pedig a Herendi porcelánmanufaktúra Instagram oldalán kért bocsánatot. Az összetört trófeát azért gyártják újra, mert a Herendinek a magyar országimázs építésében is fontos szerepe van.
Az ilyen eseményeknek jelen esetben kettős hatásuk lehet, hiszen ismét előtérbe kerül, ami hungarikumként már szinte egybeforrt az ország nevével, a Herendi porcelán. És nem csak a sportlapok foglalkoznak a különleges mintázatú trófea megsemmisülésével.
Másfelől minden használati vagy műtárgy nagyobb figyelmet kap és nagyobb pénzbeli értéket képvisel, ha valaki ismert, híres ember tulajdonát képezte. Erre számos nemzetközi példa akad. Az egyik a Holdember nevet viselő trófea, amely Miley Cyrus hajléktalan barátjáé volt és talapzatán a kettejük neve olvasható, például tízezer dolláros induló áron hirdették meg az ebay-en. Ha pedig Leonardo DiCaprio Oscar-díját nézzük, szinte megfizethetetlen lenne. A szóban forgó Herendi-műtárgy egyébként közel fél évig készült és harmincan dolgoztak rajta, eszmei értéke pedig nagyjából tizenötmillió forint. Ha pedig az apróhirdetéseket böngésszük, találunk Herendi étkészletet 8,4 millió forintért, de van olyan extrém ritka 320 darabos, huszonnégy személyes készlet, amelyet 17,5 millió forintért kínáltak eladásra.
Borítókép: MTI/Czeglédi Zsolt