Újabb egymilliárd euróval bővül a BMW beruházás

Hírek Dombi Margit
Épülő járműgyára területén egymilliárd euró beruházással nagyfeszültségű akkumulátorok összeszerelésre hoz létre gyártókapacitását a BMW Debrecenben. Ezzel az ottani beruházások együttes összege meg fogja haladni a kétmilliárd eurót – jelentette be Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közölte, az állam a projektet 13,5 milliárd forinttal támogatja.

A BMW új beruházása a járműgyárral egy időben, azaz 2025-re készül el, s még az év végéig ötszázzal növeli az ipari komplexum által teremtett munkahelyek számát. Az ott készülő generációs nagyfeszültségű akkumulátorokat az ugyancsak Debrecenben gyártandó tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció autóiba építik majd be.

Milan Nedeljković hangsúlyozta, Debrecenben a világ legfejlettebb gyárát építik. – A BMW iFACTORY gyártási stratégiánk égisze alatt az autógyártás új iparági mércéit állítjuk itt fel. Ezeke pedig így hangzanak: hatékony, zöld, és digitális. Befektetéseink az elektromos mobilitás térnyerését erősítik és szisztematikus megközelítésünket nyomatékosítják” – mondta.

A BMW Group új bejelentéseit Magyarország kormánya is üdvözölte. Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere úgy fogalmazott, a BMW debreceni gyára az elmúlt tizenkét év sikeres magyar gazdaságpolitikájának jelképe. Debrecenben a BMW épülő gyára ötvözi a környezetvédelmet és a versenyképességet, ez pedig sokkal több annál, mint ahogy eredetileg elterveztük.

Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy regionálisan és egész Magyarországon folyik a toborozás, keresik új kollégáikat, akikkel együtt építjük fel a BMW Group debreceni gyárát. Közölte, az épülő gyár házon belüli oktatási központjában regionális oktatási partnereivel együttműködve duális képzést indítanak 2023.

Papp László polgármester nagyra értékelve a BMW debreceni jelenlétét arról beszélt, hogy az autóipari óriás befektetéseivel, új munkahelyek létrehozásával elköteleződik a város közössége mellett. – Virágzó jövőt építünk fel együtt – fogalmazott

A Debrecenben készülő összes új BMW modell akkumulátorát helyben fogják összeszerelni. Az új üzem mintegy 140 ezer négyzetméternyi területen terül majd el. Az építkezési munkálatok nemrégiben kezdődtek meg. Debrecenben a BMW Group következő generációs, hengeres akkumulátor celláit szerelik majd akkumulátor házakba. A fémből készült házak az autók autók padlólemezében kapnak majd helyet. E hatodik generációs nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártása hivatalosan 2025-ben az autógyártás beindításával párhuzamosan indul.

– A BMW iFACTORY gyártási stratégia kis logisztikai távolságokat garantál. Vállalati stratégiánk szerves része, hogy az alkatrészeket előállító üzemek minél közelebb legyenek az autógyárakhoz – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group akkumulátor gyártásért felelős részlegének vezetője.

Az akkumulátor kulcsfontosságú szerepet tölt be a tisztán elektromos meghajtású autók siker történetében. A NEUE KLASSE modell generáció számára kifejlesztett, következő generációs akkumulátorokkal akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolság és akár 30 százalékkal gyorsabb jármű töltési sebesség érhető el.

A BMW Group különös figyelmet fordít arra, hogy a gyártási folyamatai során keletkező károsanyag-kibocsátást és a felhasznált erőforrások mennyiségét a lehető legalacsonyabb szinten tartsa, már a beszállítói hálózat esetében is. Az akkumulátor cella-gyártók a termelésbe olyan kobaltot, lítiumot és nikkelt vonnak be, amelyek úgynevezett másodlagos anyagokat, azaz nem új, frissen bányászott, hanem a gyártási körforgásba már bekerült nyersanyagokat tartalmaznak. Ehhez társul a megújuló energiaforrásokban rejlő lehetőségek kiaknázásával hasznosítható zöld energia melletti kizárólagos elköteleződés, amely együttesen azt eredményezi, hogy a BMW Group az akkumulátorcella-gyártás során keletkező emissziót a jelenlegi, ötödik akkumulátorgeneráció károsanyag-kibocsátási mutatóihoz viszonyítva akár 60 százalékkal is képes csökkenteni.

További híreink