A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér történetében még nem volt olyan április, amikor a forgalom hétszámjegyűre duzzadt volna. Ezt a bűvös határt idén sikerült először átlépni. Egész pontosan 1 088 672 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. A tavalyi év hasonló időszakához képest ez 17,5 százalékos növekedést jelent. Jellemző, hogy két évvel ezelőtt júliusban és augusztusban volt hasonló a forgalom a 2A és B Terminálon, mint most a múlt hónapban. Ez a bővülési trend nem csak nálunk észlelhető: egész Európában megnőtt a repülők forgalma, viszont a kontinensen az átlagos bővülési mutató a magyarnak kevesebb mint a fele: 7 százalékos.
Abban hogy a Liszt Ferenc reptér ilyen jól teljesített közrejátszik az is, hogy az év első négy hónapjában máris 11 új járatot indítottak a légitársaságok.
„Légitársasági partnereink majdnem 800 000-el több utas-ülőhelyet kínálnak a nyári menetrendi időszakban, mint 2016-ban, ami közel 8 %-os többletet jelent a nyári csúcsban.” jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Eddig hónapról-hónapra dőlnek meg a korábbi forgalmi rekordok, ami egyben azt is jelenti, hogy mérséklődnek a téli-nyári időszak közötti forgalmi különbségek. A mostani nyári csúcsidőszakban lényegesen több kapacitást jeleztek előre, így biztos vagyok abban, hogy tartani tudjuk a gyors növekedési ütemet.”
A forgalom gyors növekedése miatt a Budapest Airport elindított egy ötéves fejlesztési programot is BUD 2020 néven. Ennek keretében már az idén átadnak egy 145 szobás új szállodát a 2B Terminál közvetlen közelében, már épül a 10 000 négyzetmétert meghaladó alapterületű új B-oldali utasmoló a nem-schengeni forgalom számára, nyáron egyszerre két csomagküldő szolgálat kap új logisztikai bázist az 1. Terminál közelében, bővülnek a repülőtéri parkoló kapacitások és elindult a légi áruszállításhoz kapcsolódó Cargo City kialakítása a 2 Terminál közelében. „Büszkén jelenthetjük ki, hogy figyelemre méltóan sok utas veszi igénybe a termináljainkat.” jegyezte meg Jost Lammers és kifejtette: „Ha az utasforgalom növekedése ilyen mértékben folytatódik, úgy előfordulhat, hogy fel kell gyorsítanunk egy újabb terminál épület terveinek előkészítését.”
Mindeközben egymilliárd forintos beruházással az Aeropark régi területén a BUD 2020 fejlesztési program részeként ezer új parkolóhelyet alakít ki az üzemeltető. Az új parkolót, amelyet a nyári utazási csúcsszezonban már birtokba vehetnek az autósok, újabb 150 méternyi fedett gyalogjáró köti össze a terminálhoz vezető, már átadott gyalogjárókkal.