Túlzásokba esett hirdetéseiben a fogászati lánc

Hírek Sz. H.
A GVH figyelmeztetésben részesítette a magyar kisvállalkozást.

A Gazdasági Versenyhivatal feltárta, hogy a fogászati klinika-láncot működtető MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft. kereskedelmi gyakorlata több ponton tisztességtelennek minősült a fogyasztókkal szemben. A cég ugyanis nem tudta alátámasztani a honlapjának és közösségi reklámjainak egyes állításait (pl. „piacvezető”, „az ország legkedvezőbb árai”, „országosan egyedülálló dupla garancia”, „környezettudatos rendelő”). Szintén jogsértőnek bizonyult a vállalkozás egyoldalú ügyfélvélemény-megjelenítési gyakorlata: a cég ugyanis kizárólag a kedvező visszajelzéseket tette közzé honlapján.

A fogklinika-lánc az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte egyes jogsértéseit, módosította az alátámasztatlan reklámállításokat és korrigálta a megtévesztő vélemény-feltüntetési gyakorlatát is. A GVH emellett tekintettel volt arra, hogy a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, valamint első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést. A hatóság ezért eltekintett a bírság kiszabásától, és figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást.

Frissítés:

A MindentMent fogászati rendelők igazgatója hírkommentárjában úgy nyilatkozott, a Gazdasági Versenyhivatal szabályai szerintük a gyakorlatban nagyon nehezen betarthatók, de tudomásul veszik fontosságukat. Beismerik, hogy hibáztak, és mindent megtesznek, hogy a legapróbb részletekig megfeleljenek a jogszabályoknak, hiszen elkötelezettek a tisztességes üzleti magatartás mellett.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink