Tíz év alatt több mint 200 millió palack magyar bort adtak el a Lidl hazai és nemzetközi áruházaiban: az értékesített mennyiség fele a külföldi áruházakban kelt el – közölte a Világgazdasággal a Lidl Magyarország.
Az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc még 2014-ben döntött úgy, hogy „a Lidl a magyar beszállítókért” programjának részeként kiemelten kezeli a kiváló magyar palackos borok népszerűsítését és a belföldi értékesítés növelése mellett a „Lidl Wine Expo”-n keresztül a külpiacokra jutásban is segíti a hazai borászatokat, pincészeteket.
Ötszörösére nőtt a mennyiség
Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs cégvezetője közölte: borértékesítés egyike azon sikereinknek, amire rendkívül büszkék vagyunk. A rendezvénysorozat kezdete óta több mint 90 milliárd forint realizálódott hazai beszállítóinknál. A kezdeti hatmillió palackkal szemben pedig 2023-ban már közel ötször annyi, mintegy 29 millió palack magyar bor értékesítéséhez járultunk hozzá itthon és külföldön összesen.
Hozzátette: említésre méltó az is, hogy míg a program indításakor Európa-szerte hat országba jutottak el a kiváló minőségű és ár-érték arányú palackos magyar borok, addig tavaly már közel háromszor annyi, összesen 17 országban voltak megtalálhatók a kiváló magyar italok.
Szerinte a Lidl Wine Expo kulcsszerepet játszik abban, hogy a magyar borok versenyképesek maradjanak a nemzetközi piacon.
Az elmúlt évtizedben több mint 100 millió palack magyar bor került a külföldi Lidl áruházak polcaira, melyek közül a legnépszerűbb borfajták
- a Szürkebarát,
- a Királyleányka,
- az Egri Bikavér,
- a Tokaji Furmint és
- az Irsai Olivér.
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: Kallus György / VG