Mindezt egy új modellre hivatkozva közölte a Bernstein elemzőcég, amely a csődkockázat kiszámításánál a verseny és a kapacitás szintjét, az útvonalhálózatok és a repülőgépek lízingelésének és cseréjének várható költségeit is figyelembe veszi.
Az elemzés szerint Európa hat legnagyobb légitársasága elhanyagolható kockázatnak van kitéve: a fapados Ryanair, Easyjet és Wizz Air továbbra is befektetési ajánlású hitelminősítéssel rendelkezik, az Air France-KLM, az IAG és a Lufthansa-csoport pedig szükség esetén továbbra is számíthat állami segítségre.
A legveszélyeztetettebb légitársaságok közé tartozik egy ciprusi és két albániai cég, valamint fehéroroszországi, bulgáriai, csehországi, grúziai, moldovai és romániai székhelyű légitársaságok.
Az előbb felsorolt országokban működő légitársaságok csődje a Bernstein szerint a legerősebb kelet-európai szereplőknek kedvezhet.