Több európai légitársaság dobhatja be a törülközőt

Hírek Sz. H.
Míg a járvány kevés légitársaság csődjét okozta Európában az állami segélyeknek köszönhetően, a cégek most a magasabb üzemanyag- és munkaerőköltségek, valamint az utazások szezonális csökkenése miatt kerülhetnek szorult helyzetbe – írja a turizmus.com.

Elemzők szerint Európa gyengébb légitársaságai az összeomlás fokozott kockázatával néznek szembe az idei télen, az érintett országok ugyanis a növekvő infláció és a háború okozta válság miatt más területekre összpontosítják az állami támogatásokat.

Eszerint a közép- és kelet-európai kisebb légitársaságok lesznek a legsebezhetőbbek, az infláció és a válság hatásaival küzdő kormányok pedig ezúttal nem tudják kisegíteni ezeket a cégeket.

Mindezt egy új modellre hivatkozva közölte a Bernstein elemzőcég, amely a csődkockázat kiszámításánál a verseny és a kapacitás szintjét, az útvonalhálózatok és a repülőgépek lízingelésének és cseréjének várható költségeit is figyelembe veszi.

Az elemzés szerint Európa hat legnagyobb légitársasága elhanyagolható kockázatnak van kitéve: a fapados Ryanair, Easyjet és Wizz Air továbbra is befektetési ajánlású hitelminősítéssel rendelkezik, az Air France-KLM, az IAG és a Lufthansa-csoport pedig szükség esetén továbbra is számíthat állami segítségre.

A legveszélyeztetettebb légitársaságok közé tartozik egy ciprusi és két albániai cég, valamint fehéroroszországi, bulgáriai, csehországi, grúziai, moldovai és romániai székhelyű légitársaságok.

Az előbb felsorolt országokban működő légitársaságok csődje a Bernstein szerint a legerősebb kelet-európai szereplőknek kedvezhet.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink