A svájci Rolex luxusóragyártó tavaly 1,24 millió terméket értékesített 10,1 milliárd svájci frankért, átszámítva 4165,4 milliárd forintért. Ez egy év alatt 11 százalékos növekedés – állapította meg a Morgan Stanley szerdai elemzésében
A pénzügyi szolgáltató becslése szerint a Rolexnek 30 százalékos a kiskereskedelmi piaci részesedése, ami példa nélküli.
Nincs olyan luxusmárka, amely ilyen domináns pozíciót szerzett volna a saját szektorában – szögezték le a Morgan Stanley és a LuxeConsult elemzői, akik megjegyezték, hogy a luxustáskák iparában a Louis Vuitton is csak 19 százalékot ért el 2023-ban.
A Rolex súlyát a szektorban jól szemlélteti, hogy eladásai meghaladják a sorban következő másik öt (!) gyártó összesített értékesítéseit.
A leggyorsabban növekvő gyártó már második éve a Swatch, amely tavaly kétmilliónál is több MoonSwatchot értékesített, egyéb modellekkel együtt pedig mintegy 5,8 millió órát adott el, átlagosan darabonként 141 frankért – számolták ki az elemzők.
A készítők a jelentésben becsléseket használtak, mivel a svájci óramárkák titkolják az eladásaikat – írja a Bloomberg.
Címlapfotó: Getty Images