Fárasztó állandóan újra feltalálni a kereket, de a TV-gyártóknak nincs választása. Le kell rövidíteniük a termékek csereciklusát, ha talpon akarnak maradni. Ezért az óriásvállalatok, akárcsak a kerekasztal lovagjai a Szent Grált, hasonló elkeseredéssel keresik a következő nagy technikai vívmányt, amely megnyitja előttük a vásárlók pénztárcáit.
Az új hívószó a QLED, amit a Samsung szeretne bevezetni: az LCD technológia továbbfejlesztéséről van szó. Egy teljesen új vegyületet használnak, amitől még az eddigieknél is szebb lenne a kép.
A nagy kérdés az, hogy az embereknek van-e most próblémájuk a kép élességével. Tényleg tömegek fognak beruházni egy új képernyőre csak azért, hogy még szebb képeket lássanak? A választ egyelőre nem tudjuk, de annyi biztos, hogy az utóbbi években láttunk már pár ambiciózus próbálkozást, amik időközben hasraestek. Öt éve az egész szegmens annyira hitt a 3D erejében, hogy még a londoni olimpiának is volt térhatású közvetítése. A szakma meg volt róla győződve, hogy eljött az áttörés pillanata. Épp csak azt nem vették figyelembe, hogy a többség a kanapén ülve nem szívesen húz 3D szemüveget az esti TV-zéshez. Az újdonság varázsa eleinte vitte magával az eladásokat, de a szufla hamar kifogyott. Most 2016-ban már nyugodtan kijelenthető: a 3D halott.
Ma már a Samsung mellett a SONY és az LG is lemondott a 3D TV gyártásról.
Ami cseppet sem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy ma már 3D-s tartalmat is egyre nehezebb találni. A térhatású adók ugyanis egyre szaporábban halnak ki. A brit Sky még 2010-ben indította a 3D adóját, de mivel alig volt anyag, amit betehettek volna a programjukba, ráadásul az előfizetői szám se tudott pár százezernél magasabbra ugrani, beszüntették a sugárzást.
A buzzword-ök tengerében azért akad olyan is, amihez az utóbbi években látványos sikerek tapadtak: a full HD-nál 4-szer magasabb felbontású 4K TV-kből tavaly 48 millió darabot adtak el, 38 millióval többet mint két évvel korábban.
Mindeközben már a láthatáron van a következő „forradalmi újítás” is: ez az érintésre reagáló hologram. Az LG Display vezette dél-koreai ETRI konzorcium már be is mutatott egy készüléket, amely egy színes, forgatható holografikus Rubik kockát jelenített meg. A cél, hogy 2021-re már megszülessen az első 10 hüvelyk colos holo TV. Ezzel a fejlesztési őrülettel igazából a legjobban azok a fogyasztók járnak, akik beérik egy sima full HD-s lapos TV-vel is. A jelenleg is kapható televíziók ára ugyanis várhatóan rohamosan csökkeni fog, ahogy jönnek az új modellek.