Sokszorosára nőtt az e-ügyintézés volumene

Hírek Helmeczi Zoltán
A koronavírus-járvány rámutatott arra, milyen fontos, hogy az állampolgárok elektronikusan intézhessék a közigazgatási ügyeket is – írta a témában kiadott elemzésében az Állami Számvevőszék (ÁSZ).

Az ÁSZ tájékoztatása szerint az ügyfélkapun az e-ügyintézés havi volumene a 2019. decemberi 336 ezerről 2020 márciusára több mint 400 százalékkal nőtt. Emellett az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) széles körű bevezetésével lehetővé vált, hogy papír alapú vény hiányában is ki lehessen váltani a gyógyszereket: 2020 februárjáig 70 százalékos volt az elektronikusan kiállított receptek aránya a hazai egészségügyben,

míg a pandémia első hulláma alatt ez 95 százalékra emelkedett.

A számvevőszék arra is felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy az e-adminisztráció miatt megnövekedett adatmennyiséggel nagyobb információbiztonsági és adatvédelmi kockázatok járnak együtt. Ezek kezelésére az érintett adatok és információs rendszerek sértetlenségének, valamint rendelkezésre állásának zárt, teljes körű, folytonos és arányos védelmének biztosításával van lehetőség – közölték.

Végül kiemelték, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazásának kulcsszerepe lehet az elektronikus ügyviteli folyamatok és a különböző rendszerek közötti adatkapcsolatok automatizálásában, a felhasználó-központúság előmozdításában, az adatvezérelt szolgáltató állam kialakításában.

(Borítókép: Origo / Szabó Gábor)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink