A Yettel mobilszolgáltató adatai szerint a magyar háztartások több mint háromnegyedében érhető el otthoni net, illetve ehhez kapcsolódóan nagyképernyős tartalomfogyasztást lehetővé tévő valamilyen eszköz – asztali gép, laptop, okostévé vagy tablet. Bár még nem éri el a mobilszolgáltatások szinte a teljes, (a lefedettségben ez itthon 96 százalékot jelent) elterjedtségét, a BellResearch adatai szerint a nagyképernyős felhasználásra alkalmas internet – azaz a vezetékes net, valamint a széles sávú internetezésre alkalmas mobilnet – elterjedtsége Magyarországon az elmúlt évtizedben folyamatosan és dinamikusan, évente 2-3 százalékponttal növekedett. Ezzel most a háztartások háromnegyede rendelkezik.
Az otthoni internet elérést egyre többféle nagyképernyős eszközön használják. Mintegy 3 millió háztartásban található ilyenre alkalmas eszköz; a legelterjedtebb a PC, ez a háztartások 72 százalékában van, de okostévé is van a háztartások közel 40 százalékában, tablet pedig minden ötödik otthonban van. Emellett a háztartások 72 százalékában szokott egy vagy több családtag otthon internetezni okostelefonon.
A BellResearch kutatásából az is kiderül, hogy a felhasználók az otthoni internetet elérést elsősorban információszerzésre, tájékozódásra (92 százalék), illetve a kapcsolattartás eszközeként (78 százalék) használják. Ezt követi a tartalomfogyasztás: az otthoni nettel rendelkező háztartások több mint kétharmada fogyaszt online videómegosztókon tartalmakat, mintegy fele pedig le is tölt filmet vagy zenét. Az online vásárlás/értékesítés, illetve bankolás, ügyintézés a háztartások nagyjából 40 százalékában jellemző otthoni internetes tevékenység, míg a tanulás és a munka körülbelül a harmadukban fordul elő – közölték.
Sok háztartásban nincs még otthoni internetelérés
A magyar háztartások közel negyedének nincs otthoni internete, miközben az otthoni internetezés egyre népszerűbb: évente 2-3 százalékponttal nő az elterjedtsége – idézi a BellResearch kutatását a Yettel közleménye.