Sikeres első félévet zárt a CIG

Hírek Tóth Balázs
A CIG Pannónia Életbiztosító a második legdinamikusabb növekedést érte el 2020-ról 2021-re az életbiztosítók között – mondta Polányi Zoltán, a biztosító vezérigazgatója a pénzintézet csütörtöki sajtótájékoztatóján. A bővülés 22,5 százalékot ért el, miközben a biztosítási piac szereplői átlagosan 11,4 százalékos növekedést tudtak felmutatni.

A CIG Pannónia Életbiztosító konszolidált adózott eredménye a tavalyi első félévi 506 millió forintról 645 millió forintra emelkedett 2022. második negyedévének végére. Ez a 27 százalékos profitnövekedés újabb jelentős mérföldkő a biztosító növekedési stratégiája megvalósításában, hiszen a gyorsan változó piaci körülmények ellenére sikerült növekedési pályán maradni – mondta Polányi Zoltán. A díjbevételeiket 37 százalékkal, több mint 4 milliárd forinttal növelték és a magyar biztosítási piac élet ágazatának TOP 10 meghatározó tagjává váltak a beszámolási időszak végére. A viszontbiztosítási díjakat nem tartalmazó nettó díjbevételek is 22 százalékkal emelkedtek éves összevetésben.

A stratégiai termékeik növekedési dinamikája kiegyensúlyozott, a unit-linked, az ipari vagyon és a flotta casco biztosítások növekedése termékenként elérte az egy-egy milliárd forintot. A csoportos személybiztosítási értékesítésük pedig meghaladta a 700 millió forintot az összehasonlítási időszakhoz képest. A csoportos személybiztosításokban a legdinamikusabban a csoportos egészségbiztosítások bővültek. A portfóliójuk növekedésének alapját az új értékesítések adták. A CIG Pannónia Életbiztosító a magyar biztosítási piacon az életbiztosítási ágazatban 4,6 százalékos paci részesedést ért el 2021-ben, míg a nyugdíjbiztosítási termékek piacán 6,39 százalékos piaci részesedést mondhattak magukénak.

A vezérigazgató kiemelte, hogy a második negyedévben az Euroleasing Zrt.-vel húszéves stratégiai megállapodást írtak alá, amelynek keretében az Euroleasing ügyfelei részére elérhetővé vált a CIG Pannónia vagyonbiztosítási és casco konstrukciói mellett a hitelfedezeti biztosítási termék is. A termékportfólió fejlesztésével kapcsolatban jelezték: új utas- és lakásbiztosításokat vezettek be, köztük a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás terméket is. A vezérigazgató jelezte: a Magyar Bankholding tagbankjaiban mintegy 8 ezer új ügyfél csatlakozott a különböző csoportos biztosításaikhoz.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink