A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tanulmánya szerint azok a bevándorló diákok, akik 12 éves korukban vagy annál idősebben érkeznek az Egyesült Királyságba, rosszabb tanulmányi eredményekkel rendelkeznek mint társaik.
Ez azt is jelenti, hogy akik 12 éves koruk előtt érkeztek, hasonló eredményekre képesek, mint az “őslakosok” gyermekei. A tanulmány alapján ugyanez igaz azokra a diákokra, akiknek legalább egyik szülője már az Egyesült Királyságban született. Kérdés, hogy ez így marad-e ha a bevándorlás továbbra is ilyen ütemben halad.
Mint ahogy az is kérdéses, hogy a kormány tervei működni fognak-e, ugyanis elhatározták, hogy nagyobb keveredést akarnak elérni azokban az iskolákban, ahol eddig jobbára egy etnikai és vallási háttérrel rendelkező diákok tanultak.
Ha segítségül hívjuk Forgács István ma reggel a Mandineren megjelent cikkét, abból világosan kiderül, ahhoz, hogy a brit kormány integrációs tervei működjenek, egyértelmű és szigorú szabályok szükségeltetnek, nem elég csak úgy összemixelni a különböző kultúrájú diákokat.
Borítókép: MTI/EPA/Klaus-Dietmar Gabbert