A nyári hónapokat hagyományosan uborkaszezonnak szokták tartani mozis körökben – írja a Világgazdaság. A gazdasági portál kiemelte, hogy a legtöbb stúdió ezekre a hetekre időzíti a forgatásokat vagy az utómunkát, hogy szeptembertől hétről hétre érkezzenek a blockbusterek a mozikba. Általában nyárra a gyerekeknek szánt filmeket szokták időzíteni, hiszen a vakáció alatt kell valamilyen programot találni a hétköznapokon is.
Az idén nyáron viszont a stúdiók nem fogták vissza magukat, és igazi sikervárományos alkotásokkal árasztották el a mozikat.
Nyáron jellemzően kevesebben mennek moziba, hiszen sokan nyaralnak, illetve a mozijegy árát van, aki inkább strandbelépőre költi. Ez is hozzátartozik ahhoz, hogy a fontosabb filmeket a stúdiók inkább az ősztől küldik a ringbe, de ez a trend a koronavírus-járvány megszűnésével megfordult. Júniusban is hetente tűztek egy-egy blockbustert a műsorra a filmszínházak, sőt július második felében rátesznek erre még egy lapáttal. Ezen a héten indul világmegmentő útjára Tom Cruise a Mission: Impossible – Leszámolás – Első rész című filmben.
Az alkotás borítékolhatóan kasszasiker lesz, amire szüksége is van, hiszen a költségvetése több mint 290 millió dollár volt.
A közönség általában imádja Tom Cruise filmjeit, ezt a tavalyi Top Gun: Maverick esetén is bizonyította, a Lehehetlen küldetés-széria pedig mindig képes megmozgatni a mozibarátokat.

Az öregedni nem bíró Tom Cruise a premieren.
Fotó: JUNG YEON-JE / AFP
A kérdés már csak az, hogy 2022-höz hasonlóan az idén Tom Cruise kapja-e a nyári szezon koronáját. Ebbe két másik nagyszabású alkotás szólhat bele: július 20-án egyszerre kerül a vásznakra Greta Gerwig Barbie-filmje, illetve Christopher Nolan Oppenheimer-mozija.
Ez a két film az idei év talán legnagyobb sikervárományosa, amit leginkább a rendezőknek, illetve a szereplőgárdának köszönhetnek. Az Oppenheimer főszerepeiben nem kisebb nevek sorakoznak, mint Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon, Robert Downey Jr. és Florence Pugh. A rendezői székben pedig Christopher Nolan önmagában is garancia lehet a sikerre.

Margot Robbie és Ryan Gosling a premieren.
Fotó: Michael Tran / AFP
A Barbie esetén érdekesebb a helyzet, hiszen a 20. század egyik ikonikus játékfigurájáról készülő film alapötlete első hallásra talán nem a leglenyűgözőbb. Ennek ellenére Margot Robbie és Ryan Gosling a főszerepben már felkelti az emberek érdeklődését, ráadásul a film kiváló marketingkampánya is egyre inkább felhajtja az érdeklődést a rózsaszín alkotás iránt.
Greta Gerwig filmje esetén tökéletes marketinget lehet látni. A film cselekményéről gyakorlatilag semmit nem lehet tudni, még a főbb szerepekben lévő színészek is azt mondták, hogy fogalmuk sincs, miről is szól majd a kész alkotás. Emellett olyan gerillamerkating-akciókkal is népszerűsítették a filmet, mint amikor elterjedt a hír, hogy a világ összes pink festékét elhasználták a forgatásokon, vagy egy „baki” miatt káromkodást írtak a film francia promó plakátjaira.
A Barbie és az Oppenheimer körül a felhajtás akkorára dagadt, hogy a két film csatája a mozikban is mémmé vált. A közösségi médiában terjednek a képek és vicces bejegyzések a két filmről, amiket közösen csak Barbenheimer néven illetnek a nézők – írja a VG.
Borítókép: Saran Srimee via Midjourney