A desszertek különleges alkalomból és még különlegesebb alapanyagból készültek: a JKJ nevű cég által adományozott olasz pisztáciamasszából. A cég a magyarországi kizárólagos forgalmazója a világ egyik legmagasabb minőségű – a vakok és gyengénlátók utcai tájékozódását nagyban segítő – taktilis útburkolat rendszereit gyártó, nápolyi székhelyű olasz cégnek – ezért esett a választásuk a Nápoly környékén termett pisztáciára. A közös adományozói program keretében az Auguszt Cukrászda minden, a JKJ által adományozott pisztáciából készült, eladott desszert után 250 forintot adományoz a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének a közmédia által elindított „Jónak lenni jó!” program égisze alatt.
Az adományokat a látássérült emberek életminőségének javítására fordítják. Az érintettek önállóságának elősegítése érdekében az MVGYOSZ különböző szolgáltatásokat működtet: a tankönyvellátáson vagy a vakvezető-kutyák kiképzésén túl például beszélő eszközöket is forgalmaz. Fontos szolgáltatásuk a Távszem: az okostelefonos alkalmazással egy látó személy a kamerakép alapján minden információt megad a támogatást kérő látássérült embereknek a környezetükről, legyen az közlekedési szituáció vagy egy üzletben a termékcímke elolvasása.

Az Auguszt-házaspár a sütemények és az együttműködés sajtóbemutatóján
A Fény utcai Auguszt Cukrászda kínálatában korábban is szerepeltek pisztáciás édességek, de ezek száma a jótékonysági kampány és a nagy mennyiségű pisztácia-adomány miatt gyarapodott és nagyobb hangsúlyt kapott.
Egyik régebbi pisztáciás sikertermék a Nobilis – ez Auguszt Ibolya egyik első saját kreációja volt: a tészta étcsokoládés brownie, pisztácia ganach krémmel töltve. A tetejét tojásfehérje hab díszíti, apró, keleti hagymakupolákat idéző formában. A nevét (Nobilis) a nemes alapanyagok egymás ízét kiemelő, harmonikus összetétele miatt kapta.
Most jelent meg a kínálatban a „zöld ruhába öltöztetett” pisztáciás éclair, dús, tejszínes pisztáciakrémmel töltve – igazi nyári desszert, ami máris belopta magát a cukrászda kertjét látogató vendégek szívébe.
A pisztáciafagylalt bevezetése óta a vásárlók első számú kedvence: az adományba kapott pisztácia pasztának hála, ezen a nyáron nem fog kifogyni a pultból. A legnemesebb Auguszt-hagyományoknak megfelelően, helyben főzött, klasszikus fagylalt készül belőle.
Az együttműködést ünneplő új kreáció pedig a Nápoly Íze nevet kapta – hiszen az adományozó nápolyi származású, ahogy a felhasznált pisztácia is Nápoly környékén termett: ez egy pisztáciás piskóta alapú gazdag, tejszínes-fehércsokoládés krémdesszert, eperzselével és pisztácia bevonattal.
A cukrászdától nem idegen az adományozói szellem – több folyamatos, saját kezdeményezésű támogatói programjuk van – ezúttal azért tárják tevékenységüket a nyilvánosság elé, mert a támogatás mértéke az eladott édességek számával nő, így ezúton is szeretnék buzdítani jelen és jövőbeli látogatóikat a pisztáciás termékek vásárlására: a cukrászda minden eladott pisztáciás sütemény után 250 forinttal támogatja a MVGYOSZ-t a „Jónak lenni jó!” program keretében. A program a készlet kimerüléséig tart, így a cukrászda elkötelezett vendégei számíthatnak egy ehhez hasonló, őszi kínálatra is, de nagy eséllyel megjelenhet majd a pisztáciás bejgli is a karácsonyi ajánlatban.
Fotók: Tóth Milán