Öt trend a kkv-k sikerességéért

Hírek Sz. H.
Világossá vált, hogy azok a kisvállalkozások, amelyek bátran vágtak bele a digitalizációba és az online értékesítésbe, sokkal könnyebben vészelik át a járványhelyzet időszakát. Viszont ezek a folyamatok már nemcsak a túlélésről szólnak, hanem a vállalkozói szellem fellendülését, valamint egy új generáció megjelenését is mutathatják.

Világszerte a mikro- és kisvállalkozások több mint fele (54%-a) a Visa 2021-es felmérése szerint arról számolt be, hogy az előző év komoly kihívást jelentett a számukra, és még mindig nem tudtak a pandémia előtti állapothoz visszatérni.

Hogyan szerezhetnek a versenytársakkal szemben előnyt az innovatív vállalkozások 2022-ben?

 

  1. Középpontban a fogyasztói élmény és az új fizetési módok

A COVID-19 alapjaiban változtatta meg a kiskereskedelmet, újradefiniálta az online és a bolti vásárlás közötti határokat. Az utóbbi években a mobilfizetési megoldások megjelenése tovább erősítette ezt a trendet. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a tavalyi év harmadik negyedévének végére a mobiltárcákba regisztrált kártyák száma már meghaladta az 1,1 milliót Magyarországon.

Ebből kiindulva a kisvállalkozások egyre kevésbé engedhetik meg maguknak, hogy leragadjanak a régi fizetési módoknál. A vásárlói kör bővítése, a kényelmes és egyszerű vásárlás biztosítása érdekében kulcsfontosságúvá válik az új módszerek integrálása. Legyen szó akár az üzletben történő, akár az online vagy az applikáción belüli fizetésről.

  1. A fenntarthatóság és a társadalmi szerepvállalás már elvárt

Jó hír, hogy a magyar fogyasztók környezettudatos elköteleződése nem marad el lényegesen az európai átlagtól. Az Európai Bizottság tanulmánya szerint az emberek 81%-a a korábbinál közelebb vásárol otthonához, illetve erősebben támogatja a helyi vállalkozásokat – ami a felmérés alapján elmondható a magyarokról is (76%). Az Y és a Z generáció továbbra is kiemelt érdeklődést mutat az etikusan és fenntartható módon beszerzett kézműves termékek, valamint a környezetbarát módon előállított élelmiszerek és italok irányába. A kisvállalkozások pedig sok szempontból ideálisak arra, hogy megfeleljenek a tudatos fiatal fogyasztók igényeinek.

  1. A gördülékeny fizetés nélkülözhetetlen

Az ügyfelek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fizetési élmény gyorsaságára, biztonságára és kényelmére egy olyan világban, ahol a tranzakciók a készpénz helyett egyre inkább kártyák és digitális eszközök használatával zajlanak. A vásárlók pedig elvárják, hogy minden interakció egyszerűen és zökkenőmentesen történjen. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint átlagosan 68%-uk hagyja félbe az online vásárlást, ha bonyolultnak vagy hosszadalmasnak ítéli a fizetési folyamatot.

A bolti vásárlások terén Magyarországon is folytatódik az érintésmentes fizetés előretörése. A fizikai kereskedői elfogadóhelyeken üzemelő POS terminálok száma 2021 harmadik negyedévének végére már elérte a 236 ezret az MNB adatai szerint. A mobiltárcás technológia térnyerésének köszönhetően a hazai kibocsátású kártyákkal lebonyolított mobiltárcás vásárlási tranzakciók darabszáma és értéke is 110% körüli növekedést mutatott 2020 harmadik negyedévéhez lépest.

A fizetés azonban nem csak egy üzlet nyélbe ütéséről szól. A kisvállalkozók számára ez az utolsó lehetőség, hogy a vásárlás során ügyfeleikben pozitív benyomást hagyjanak, legyen szó akár pénztári, akár online fizetésről, ezért érdemes a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb megoldásokra törekedni.

  1. A digitalizáció lebontja a határokat

A Világbank szerint a kkv-k a vállalkozások mintegy 90%-át teszik ki és a foglalkoztatás több mint 50%-áért felelősek globálisan. Magyarországon a KSH legutóbbi felmérése szerint a vállalkozások 99%-a kis- és középvállalkozás, míg ezek a vállalatok a szférában foglalkoztatottak csaknem kétharmadának biztosítottak munkalehetőséget.

Míg korábban csak a nagyvállalatok tudtak növekedésük során más országok ügyfeleihez is eljutni, de a modern fizetési technológiák megjelenése és a digitalizáció robbanása lehetővé teszi, hogy a kkv-k is kilépjenek az országhatárok keretei közül.

  1. Előny a mesterséges intelligenciából és a gépi tanulásból

Ahogy a szoftver- és a hardverköltségek csökkennek, egyre több olyan megoldás válik elérhetővé a kisvállalkozások számára, amelyek a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást használják. Miért fontos ez? Mert a mesterséges intelligencia (AI) által működtetett szolgáltatások nagyobb hatékonyságot, több védelmet és végső soron nagyobb nyereséget jelenthetnek.

A kisvállalkozások sok tekintetben már most is alkalmazzák a mesterséges intelligenciát. Az olyan szervezetek, mint a Visa, AI-t és mélytanulást használnak a kisvállalati tranzakciók valós idejű engedélyezési döntései során, a pénzügyi szolgáltató cégek pedig az ügyfelek számára részletfizetési hitelek nyújtásához használják a technológiát.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink