A lépés nem teljesen váratlan, a gyár az utóbbi időben kifejezetten gyenge eredményeket produkált: az Egyesült Államokban csak áprilisban 7 százalékkal estek vissza az eladások. Európában azonban ennél is rosszabbul teljesítettek, itt 11 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. Nem csak ideiglenes kilengésről van szó: mióta Mark Fields átvette a cég irányítását 2014-ben, a Ford részvényei 40 százalékot vesztettek az értékükből.
Az utóbbi hetekben már több tűzoltó intézkedést is bejelentettek: ezek egyike, hogy elbocsátják az alkalmazottaik mintegy 10 százalékát. Ez a döntés rengeteg embert érint, hiszen az autógyár világszerte több mint 200 ezer embert foglalkoztat (csak Észak-Amerikában mintegy 101 ezer emberük van).
A Wall Street Journal értesülése szerint azért van szükség erre a drasztikus lépésre, mert a Ford a tervek szerint idén 3 milliárd dollárt akar megspórolni.
A cégre mostanában nem csak a piaci folyamatok, de a politika miatt is rájár a rúd. Donald Trump többször jelezte, hogy nem örül neki, ha az amerikai nagyvállalatok külföldre viszik a termelést. Épp ezért le kellett fújják egy mexikói gyárépítési tervüket. Helyette most inkább az USA-ban akarnak erősödni: 1,2 milliárd dollárból megerősítenék három Michigan-i üzemüket.
De a fény csak nem látszik az alagút végén: emiatt is kerülhetett lapátra a vezérigazgató, akit a hírek szerint James Hackett fog váltani. Hackett korábban azt a részleget vezette, amelyik az intelligens mobilitási rendszerek fejlesztésével foglalkozott.