Magyarország nagyjából az európai középmezőnybe tartozik az élen járó Dánia (105 pont) és a sereghajtó Görögország (52 pont) közt, a piackutató által 2017 második felében mért 70 pontos eredményével. A globális fogyasztói bizalmi index három pontos növekedéssel 104-en áll, a magyar indexszám 6, míg az európai 5 ponttal 85 pontra emelkedett. Így egyre optimistábbnak tekinthetők az emberek, lokális és globális szinten is.
A hatvanhárom ország részvételével készített májusi online felmérés keretében kiderült, a bizalmi index három kérdése közül a magyarok a legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg: a válaszadók egyharmada tartja jónak vagy kitűnőnek. Az európai átlag ebben a kérdésben 44 százalék. Bizakodóan állunk a munkahelyi kilátásokhoz is: a következő tizenkét hónapot a magyarok 27 százaléka tartja pozitívnak a témában. Derűlátóbbak lettünk a vásárlás terén: honfitársaink negyede látja kedvezőnek a következő időszakot a vásárlásra, vásárlási kedvük 5 százalékponttal nőtt. “A fogyasztói bizalom világszerte zömében bizakodásra ad okot, a globális piacokon érezhetően derűlátóbbak az emberek” – mondta Suresh Ramalingam, Nielsen fogyasztói kutatásokért felelős vezetője.
A vizsgált 63 ország közül 41-ben magasabb év végi eredményt regisztrált a Nielsen, mint 2016 év végén. Észak-Amerika 117 ponton zárt, Ázsia és Óceánia szerény növekedés mellett 114 ponton áll, Latin-Amerika bizalmi indexszáma pedig az európai átlagnak megfelelő 85 pont, míg az Afrika–Közel-Kelet régióé 88.
A módszertanról: az online felmérés rendkívül nagy spektrumú és globális elérést tesz lehetővé, ugyanakkor a jelenlegi internethasználók szokásait vizsgálja, nem a teljes lakosságét. A fejlődő piacokon, ahol az internet-penetráció növekedőben van, a válaszadók elképzelhetően fiatalabbak és jobb módúak az országos átlagnál, ráadásul a válaszadási attitűdök terén előforduló kulturális különbségek befolyásoló tényezők lehetnek.