Nő a mesterséges intelligencia szerepe

Hírek Tóth Balázs
A banki, pénzügyi folyamatoknál is egyre inkább az okos, digitális megoldásoké a jövő, amelyek a mesterséges intelligenciára épülve egyszerűbbé, emészthetőbbé teszik az ügyfelek számára az olykor bonyolultnak tűnő ügyintézést – mondta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője egy szerdai online eseményen. Hozzátette: ma már az ügyfelek folyamatosan, akár egyszerre több készülékkel is jelen vannak az online térben, az elmúlt években ugyanis előbb minden a számítógépeink, majd onnan az okostelefonjaink képernyőjére került.

A táguló kibertérben lényegében minden művelet megoldható emberi közreműködés nélkül, digitális technológiával. A kérdés ma már nem a technológiai megoldásokon van, hanem azon, hogy miként elemezzük és használjuk fel a felhalmozott adatokat. Egyrészről az ügyfelek egyre inkább tisztában vannak azzal, hogy milyen adatok birtokában van a pénzintézetük, és egyre érzékenyebbek arra, hogy csak azokat az adataikat használják fel, amelyekre feltétlenül szükség van. Másrészről viszont mi látjuk – tette hozzá Németh Balázs –, hogy melyek a releváns adatok és hogy hogyan lehet ezekből érdemi és vonzó ajánlatot adni az ügyfeleknek. A személyre szabott ajánlatok és a szolgáltatások egyszerűsítésében nagy szerep vár a mesterséges intelligenciára és a személyes digitális asszisztensekre. Az utóbbit a K&H Csoport Kate néven november elején vezette be mobilapplikációjában. Kate már ma is mintegy 30 műveletben tud segítséget nyújtani az ügyfeleknek – ért és beszél magyarul. A fejlesztések és a folyamatos gépi tanulás eredményeként azonban egyre bővülni fog ez a funkció. Kate előbb-utóbb olyan pénzügyi szakértővé válik, aki valódi segítséget nyújt az ügyfeleknek, egyben saját személyiséggel rendelkezik. Az ügyfelek felé mind több szolgáltatásra és kezdeményezésre képes személyes digitális asszisztens később más feladatokat is kap. Ez a fejlesztési irány a banki- és biztosítói belső folyamatokat célozza, ami megteremti annak a feltételeit, hogy a pénzintézet bonyolultabb szolgáltatásokat is tudjon digitális csatornákon keresztül nyújtani.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink