Két nap alatt 50 órányi késést hoztak össze a Wizz Air Ferihegyen landoló járatai – ez derül ki a Budapest Airport hivatalos honlapjának adataiból. A Világgazdaság cikke szerint a fapados légitársaságnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező gépei közül vasárnap 35-ből 13, hétfőn 32-ből 16 késett legalább 30 percet – hétfőn összesen 26 órányi csúszást regisztráltak. Összehasonlításul, a fő rivális Ryanairnél vasárnap 33-ból 12, hétfőn 32-ből öt landolt minimum fél órával később a menetrendhez képest, ám az ír cég „csak” 31 órát késett két nap alatt.
A két fapados adja a repülőtérre érkező járatok csaknem felét. Megkerestük a Wizz Airt a késések és a menetrendbeli kihívások hátteréről, ám nem kívántak nyilatkozni.
A késések mellett ráadásul a következő két hónapban a járattörlések is megnehezítik majd a Wizz Air dolgát: mint megíruk, a repülőgépek hajtóegységeit kell ellenőrizni, ami 60 napig is eltarthat, így értelemszerűen több légi jármű is kiesik az egyébként feszített menetrendből. A Wizz Air azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy a szeptember–októberi időszakban pontosan hány járatát érinti az intézkedés.
A járattörlésekkel kapcsolatban még az őszt sem kellett megvárni ahhoz, hogy kiakadjanak az utasok: Románia egyenesen panaszt tett a Wizz Air ellen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségnél, miután egy nap alatt kilenc járatot törölt technikai okokra hivatkozva. A román főfogyasztóvédő már áprilisban arra buzdította az utasokat, hogy tegyenek panaszt a Wizz Airrel szemben.
A briteknél is régi nóta már a fapados elleni panaszáradat: tavaly például „megvédte a címét”, és ismét a legtöbbet késő légitársaság lett az Egyesült Királyságban. A magyar hátterű vállalat repülői átlagosan 46 perccel és hat másodperccel landoltak később a menetrendben ígérthez képest. A brit utasok nem mellesleg a legrosszabb rövid távú légitársaságának választották a Wizz Airt, ötből egy csillagot kapott a beszállási élmény, az utastérkörnyezet és az üléskényelem alapján, és biztosan az sem tesz jót a hírnevének, hogy fontmilliókkal tartozik a visszatérítésre váróknak.
A cégnél a kritikákra úgy reagáltak, mindent megtesznek, hogy az utasok időben és minimális késéssel érjenek el úti céljukhoz.
Hangsúlyozták, a Wizz Air vadonatúj, korszerű, 4,6 éves átlagéletkorú Airbus repülőgépekből álló flottát üzemeltet, amely kényelmet, helyet és modern belső teret kínál az utasoknak. A késésekkel kapcsolatban pedig azt írták, 2022-ben számos kihívás (főként a földi kiszolgáló személyzet és a légi irányítás területén tapasztalható munkaerőhiány) érte a teljes nemzetközi iparágat, amelyekhez – a statisztikák szerint – a Wizz Air tudott a legkevésbé igazodni, de az idén már jelentős javulás figyelhető meg.
Borítókép: MTI/Koszticsák Szilárd