Nem kell az iPad, csak az iPhone

Hírek
Érdekes, hogy miközben még az okostelefonok eladásai tudnak növekedni, addig a tabletpiac minden lendületét elveszítette: 39,6 millióról 36,2 millióra csökkentek az idei első negyedévben a múlt év azonos időszakához képest. De még az iPad-ek bezuhantak: 10,3 millió helyett csak 8,9 millió fogyott belőlük – derül ki az IDC piackutató friss elemzéséből.

Miközben az okostelefonok értékesítése azért negyedévről negyedévre mindig tudnak egy keveset nőni, a táblagépek továbbra is egyre veszítenek népszerűségükből.

Miközben 2016 első negyedévének végén még 39,6 millió tablet fogyott világszerte, két éve  pedig ez a szám még elérte a 46,4 milliót, most januártól márciusig csupáncsak 36,2 millió táblagép kelt el, ez tehát több mint 10 millióval kevesebb, mint 2015-ben, azaz több mint 28 százalékos visszaesés! (Egy év alatt is mintegy 9 százalékos esés történt.)

Az IDC úgy tippeli, hogy a Windows 10 felnyomhatja kissé az eladásokat, mert a több száz millió ember gépén futó új Windows-ok csak-csak bevonzanak pár millió új tabletezőt a rendmondi cég új táblagépeit szeretők táborába – talán.

Bár ma is az iPad a világ legkeresettebb táblagépe, de az IDC kimutatásai szerint ez a mostani már egy huzamban a tizenharmadik negyedév, mikor az előző éves adatokhoz képest visszaesést kell elkönyvelni. Ezúttal 13%-kal csökkentek az iPadek eladásai a 2016 első negyedévéhez képest, ami 8,9 millió eladott szerkentyűt jelent.

Érdekes, hogy két hónapja egy új „olcsó” iPadet alkotott meg az almás cég, mely több generációból vegyesen tartalmaz alkatrészeket, ezért lehet jóval olcsóbb újonnan is, mint korábban – mégis, erre a hírre kevesen kapták fel a fejüket.

A második a Samsung lett most is (lásd táblázatunkat), egész kicsit estek, hiszen az eladott darabszám csak 1,1 százalékkal esett vissza, így tehát piaci részesedésben közeledni tudtak cupertino-i konkurenshez: 15,2-ről 16,5 százalékra nőtt a globális piaci részük, míg az Apple-é 25,9-ről 24,6 százalékra esett. Érdemben tudott viszont nőni a harmadik Huawei, amely bár csak 700 ezerrel adott el több tabletet, mint 2016 első három hónapjában, de a csökkenő piacméret miatt a globális részesedése már 7,4 százalékra ugrott. Az Amazon a negyedik a Lenovo pedig az ötödik helyen végzett növekedni nem tudtak.

Kérdéses, hogy a Microsoft tud e érdemben növekedni Microsoft Surface Pro modelljeivel, amelyből most az 5-ös érkezik lassan. A zseniális géppel a fő gond az ára: újonnan még az olcsóbb modellek is 300-400 ezer forintot kóstálnak, holott az Apple új gépei 100-120 ezer forinttól elérhetők és sok tekintetben kiforrottabb készülékek!

Ezek is érdekelhetnek

További híreink