A jövőben több információt nyújtana majd át a célzott hirdetésekről a Google anyavállalata, az Alphabet, a piackutatóknak pedig megengednék, hogy hozzáférjenek a termékeik működésével kapcsolatos adatokhoz, mivel igyekeznek megfelelni az Európai Unió új online tartalmi szabályainak – írta a Reuters nyomán a vg.hu.
A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA), amely pénteken lép hatályba, megköveteli a vállalatoktól, hogy többet tegyenek a gyermekek szexuális zaklatásával kapcsolatos anyagok és dezinformációk ellen, ennek érdekében átláthatóbbá kell tenniük a platformjaikon működő algoritmusokat, botokat és a célzott hirdetési rendszereket. A cégeknek ráadásul kötelességük, hogy az illegális, nem biztonságos vagy hamis termékeket eltávolítsák az oldalaikról – ennek a szabályozásnak kíván maradéktalanul eleget tenni a keresőóriás.
Az amerikai techóriás emellett nagyobb átláthatóságot biztosít a tartalommoderációs döntéseiről, különböző módokat biztosít a felhasználóknak a kapcsolatfelvételre, valamint frissíti a jelentési és fellebbezési eljárásait, hogy pontosabb információkat és kontextust nyújtson a döntésekhez. A döntés egyébként más óriáscégekre, többek között a Metára és a microsoftra is vonatkozik.
Borítókép: AFP