Nagy Márton: Európa és Kína összekapcsolása mentheti meg a kontinens gazdaságát

Hírek vg.hu
Az elektromos autózás terén európai stratégiára van szükség, amire a soros magyar elnökségnek van is javaslata. Nagy Márton szerint fontos, hogy elkerüljük a blokkosodást.

A 2010-ben elindított keleti nyitás eredményeként mára Kína nyugati nyitásának egyik fő csatornája Magyarország lett Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint

A tárcavezető a Magyar Nemzetben megjelent publicisztikájában felhívja a figyelmet arra, hogy az EY befektetési barométere szerint 2022–2023-ban 70 százalékos növekedést mutatott hazánk az új üzemek létesítésében – miközben Európa-szerte visszaesés tapasztalható –, és az FDI-projektek is 54 százalékkal nőttek, ami rekordnak számít a kontinensen.

A konnektivitás megőrzése alapvető fontosságú

Nagy Márton szerint ezért kijelenthető, hogy a konnektivitás megőrzésével és megerősítésével az értékláncok háborús átrendeződésének egyik fő nyertesévé váltunk, és Kínának is köszönhetően hazánk világszinten dobogós helyre léphet fel a jövő high-tech iparágát jelentő akkugyártásban.

A nemzetgazdasági miniszter arra is felhívja a figyelmet, hogy az elmúlt hónapokban sajnálatos módon lelassult az elektromosautó-piac egész Európában, így a többi országnak már nehezebb dolga lesz a beruházások bevonzásában.

Az elektromos autók eladásainak lassulását Nagy Márton két okra vezeti vissza, az e-autókkal szembeni negatív hangulatkeltésre a sajtóban és az európai kormányok elbizonytalanodására az elektromobilitás terén. Ez utóbbi főként a kínai cégek teljesítménye és európai megjelenése miatt lehet, amire olcsó menekülőútként merül fel a támadó-büntető protekcionizmus, azaz saját vízió és teljesítmény hiányában a versenytársak ellehetetlenítésére tett kísérlet.

A tárcavezető szerint azonban ez téves út, hiszen a jövő már beépült a hagyományos nyugati autóiparba is.

Ezt bizonyítja, hogy ma a Samsung SDI akkumulátorai már az Audi autóiban vannak, az SK Innovations termékei a Volkswageneket hajtják, a Mercedesek a CATL akkumulátoraival mennek, a BMW-k pedig az EVE Power által gyártott akkumulátoroknak köszönhetik teljesítményüket.

 

A cikk folytatódik, itt olvasható.

Címlapfotó: MTI

Ezek is érdekelhetnek

További híreink