Mit tud az a startup, amelyre a Meta kivetette hálóját?

Hírek Sz. H.
Piaci értesülések szerint a Facebookot is üzemeltető Meta szemet vetett az AdHawk startupra, és heteken belül felvásárlási ajánlatot is tehet a cégért. A vállalkozás szemkövetési technológiák fejlesztésével foglalkozik, amelyek elengedhetetlenek a kiterjesztett- és a virtuális valóság-szemüvegek gyártásához.

A Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot is tulajdonló Meta várhatóan a következő hetekben teheti meg a hivatalos felvásárlási ajánlatát – írja az IoTZóna. A lehetséges akvizíció további fejlődési lehetőséget jelentene az óriáscég számára a kiterjesztett- és a virtuális valóság területén. A vállalat már most is az élen jár a VR-szemüvegek eladásában, ami kulcsfontosságú eszköz a metaverzum (vagyis az online világok összekapcsolását, integrációját lehetővé tevő technológia) kiépítésében.

Szemmel követ minket

A startup által kifejlesztett MindLink intelligens szemüveg képes arra, hogy nyomon kövesse a felhasználók szemmozgását, és ebből következtetéseket vonjon le a viselőjének viselkedésére és idegrendszerére vonatkozóan. A 10.000 dollárba kerülő okoseszközt elsősorban kutatási célokra tervezték, de a mögöttes technológia hasznos lehet más nagyvállalatok számára, amelyek újabb funkciókkal szeretnék kiegészíteni a meglévő VR-szemüvegeiket. Az AdHawk szerint a technológiájuk abban különbözik a versenytársakétól, hogy kamerák helyett egy kompakt és energiatakarékos rendszerrel képes nyomon követni a szem mozgását. A technológia pontosabb megközelítést biztosít a terepen való használatra, és másodpercenként több száz magas minőségű adatpontot képes rögzíteni. Mindez lehetővé teheti a VR-eszközök fejlesztői számára, hogy tovább javítsák a szoftvereiket azáltal, hogy előre tervezhetnek azzal, a felhasználó hová fog nézni a következő pillanatban, így egyre jobb reakcióidők érhetők el. A megoldásnak lehetnek jótékony egészségügyi, játék- és napi eszközüzemeltetési hatásai is.

Mit akar Zuckerberg?

A Meta célja az lehet, hogy a szemkövető funkciókat integrálja a saját Quest Pro névre keresztelt csúcskategóriás vegyesvalóság-headsetjébe, amely valószínűleg kamerákra támaszkodik majd. Az eszköz ötvözi a virtuális valóságot (VR) a kiterjesztett valósággal (AR), így az adatokat és a digitális képeket az offline világban látható képek fölé helyezi. A Meta, az Apple és az Alphabethez tartozó Google is már bejelentette, hogy önálló AR-szemüvegen dolgozik – olyan mindennapi használati eszközökön, amelyeket a felhasználók a hagyományos szemüvegekhez hasonlóan viselhetnek. A Zuckerberg-birodalom pedig megerősítette, hogy néhány éven belül piacra dobná az eszközét, míg a Google nemrég beszélt arról, hogy hamarosan elindulhat egy hasonló termékének a nyilvános tesztelési folyamata. Eközben az Apple azt tervezi, hogy jövőre kijön egy csúcskategóriás vegyesvalóság-headsettel. De a cég azt is reméli, hogy néhány éven belül elkészülnek az első VR-szemüvegei – számolt be róla a Bloomberg News.

Kép: PuzzlePix / Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink