Mindenki telefonozott a pandémia alatt

Hírek Figyelo.hu
A koronavírus-jávány következtében megváltozott kapcsolattartási szokások miatt a hívások átlagos időtartama is emelkedett.

Az aktív SIM-kártyák száma az idei első negyedév végén 12,8 millió volt, 1,1 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Távközlés, internet, televíziószolgáltatás, 2021. I. negyedév című jelentéséből. A VG összefoglalója kiemelte: a havidíjas előfizetések aránya évről évre nő, mivel ezek a szolgáltatások adatforgalmat is biztosítanak, és a percdíjai is kedvezőbbek a feltöltőkártyások percdíjainál. Utóbbiak száma folyamatosan csökken, a negyedév végén már csak a SIM-kártyák 26 százalékát tették ki.

A mobilhálózat adatforgalma továbbra is folyamatosan nő, az idei első negyedévében 46 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, és tartja vezető szerepét a 4G-hálózat. A mobilhálózatból indított hívások száma 2,9 százalékkal, időtartamuk 19 százalékkal bővült egy év alatt. Egy mobil-előfizetésre átlagosan napi 6,4 perc beszélgetés jutott, amely az elmúlt évek legmagasabb értéke, ebben többek között a járvány miatt megváltozott kapcsolattartási szokások is szerepet játszottak.

A vezetékes fővonalak száma 4,2 százalékkal csökkent a vizsgált időszakban az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

A vezetékes hálózatból indított hívások száma is tovább csökkent, viszont a hívások időtartama kismértékben nőtt, bár elmaradt az előző negyedévben mért kiugró értéktől. A vezetékes telefonálással töltött idő ugyan csökkenő tendenciát mutatott az utóbbi években, de 2020-at a nőtt a járványhelyzet miatt. Az előfizetők kevesebbszer, de alkalmanként hosszabb ideig beszélgettek vezetékes telefonról, mint mobiltelefonról. Az egy előfizetésre jutó hívások száma vezetékes szolgáltatás esetén tovább csökkent, mobilszolgáltatás esetén nőtt az előző évhez képest. Tízből kilenc hívást mobiltelefonról indítottak, és az összes telefonbeszélgetésre fordított idő 89 százalékát mobiltelefonról kezdeményezett hívások tették ki.

Mint írták, az elmúlt hónapokban felértékelődött az internethasználat, amelyet a piaci adatok is alátámasztanak.

A helyhez kötött internet-előfizetések száma a vizsgált negyedév végén 3,3 millió volt, 2,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A helyhez kötött internetszolgáltatásból származó bevételváltozás azonban elmaradt az előfizetésszám bővülésétől, a 38 milliárd forintos árbevétel 1,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A legdinamikusabb növekedést az optikai hálózaton szolgáltatott technológia mutatta, a 10 milliárd forintos árbevétel 14 százalékkal nőtt az előző év megegyező időszakához képest.

A televíziószolgáltatás 84 százaléka már digitális technológián folyik.

A triple-play – azaz tévé-, vezetékeshang- és internetszolgáltatást egyaránt tartalmazó – előfizetések a legnépszerűbbek. Az előfizetők egyre szélesebb rétege igényli, hogy helyhez nem kötött platformokon is követhessék a televízióműsorokat, ehhez az igényhez alkalmazkodtak a szolgáltatók: népszerűvé vált a helyhez nem kötött, online tévészolgáltatás, amely a televízió-előfizetések több mint 11 százalékát teszi ki.

Még nem haltak ki a vezetékes telefonok

(Borítókép: illusztráció (Ladóczki Balázs, Nógrád Megyei Hírlap)

További híreink