Mennyire bízhat Simicska a Jobbik sikerében?

Hírek
A TV2-nél nem jött be, az Indexnél viszont igen: Simicska Lajos az opciós jogot érvényesítve vásárolta be magát az internetes lapba. Most a Jobbiknak eladott plakáthelyek szerződése kapcsán is lehet egy opciós záradék?  

A Jobbik szóvivője, Jakab Péter úgy fogalmazott, hogy a reklámeszközök megvételét a párt saját forrásból fedezi. Sajóhírek szerint a szóban forgó plakáthelyek egymilliárd forintot érnek. Azt viszont a szóvivőtől nem tudhattuk meg, hogy pontosan mennyiért kapták meg a plakáthelyeket Simicskától. Állítólag utólagos törlesztéssel, részletfizetési lehetőséggel jutottak hozzá az eszközökhöz, viszont a Jobbik a legcsekélyebb valószínűséggel sem rendelkezik egymilliárd forinttal, a hivatalos költségvetési támogatások révén legalábbis biztosan nem.

Ha ezt az óriási értékkel bíró tulajdont csak úgy átjátszotta az üzletember a Jobbik számára, az tiltott pártfinanszírozásnak minősülhet, a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény szerint ugyanis „párt részére jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vagyoni hozzájárulást nem adhat, a párt jogi személytől, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettől vagyoni hozzájárulást nem fogadhat el.”

Pár napja az Origo írta meg, Simicska arra készül, hogy a teljes médiabirodalmát eladja, valószínűleg azért, mert már nem bízik a Jobbik sikerében a közelgő választásokon, és médiumai amúgy is veszteségesen működnek.

Nem kizárt, hogy az üzletember bizalma valóban meggyengült az identitását (vagy még inkább a „lelkét”) szépen lassan elvesztő pártban, mivel a Jobbik és Vona Gábor pártelnök népszerűsége folyamatosan csökken, és ezen a tavasszal beindított plakátkampányuk sem segített. Ha ebben a megvilágításban nézzük a mostani ügyletet, lehet, hogy ez egy utolsó próbálkozás Simicskától, és ha ez is bedől, valóban dobbant az Egyesült Államokba, miután eladta hazai médiumait.

De az se lenne meglepő, ha egy másik forgatókönyvre is felkészült volna. Elképzelhető egy olyan szituáció is, hogy az opciós jogok bűvészkedésével Simicska Lajos a jövő tavaszi választások után „visszavásárolja" majd a most „eladott" plakáthelyeket, ezzel sakkban tartja a Jobbikot.

Simicska nem először alkalmazna opciós jogot, hogy médiapolitikai befolyást szerezzen. Korábban a TV2 megszerzése érdekében már megkísérelte lehívni azt, sikertelenül, viszont ugyanezzel a taktikával nagyot gurított az Index megvásárlásakor. Kíváncsian várjuk, hogy egy pártot is be tud-e így végleg kebelezni. Vagy már nem is kell aggódnia, ez már az opciós jog lehívása nélkül is sikerült?

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink