Megvennék a Pink Floyd dalait

Hírek
A Világgazdaság cikke szerint Pink Floyd dalai több százmillió dollárt érhetnek, ám így is sok az érdeklődő, köztük van a Blackstone amerikai magántőkealap is.

A Blackstone is bejelentkezett a Pink Floyd katalógusáért és a hozzá tartozó szerzői jogokért folyó versenybe – írta a Világgazdaság a Financial Times értesülésére hivatkozva. A csoport a licitbe az Elton John egykori menedzsere, Merck Mercuriadis által alapított Hipgnosis Song Management segítségével száll be, amelynek többségi tulajdonosa.

Ha sikerrel járnak, a Blackstone fontos részese lehet a zenei jogok piacának, ugyanakkor a Pink Floyd dalaiért versenyben van a Sony Music, a Warner Music, a KKR támogatását élvező BMG és az Oaktree által finanszírozott Primary Wave is. A Blackstone a HSM megvásárlását követően milliárd dolláros alapot hozott létre Hipgnosis Songs Capital néven, és eddig mintegy 341 millió dollárért megszerezte Leonard Cohen, Justin Timberlake, Nile Rodgers, Nelly Furtado és a countryénekes Kenny Chesney katalógusát is.

Azonban a Pink Floyd többet érhet, mint ezek az előadók együtt, így a sikeres licit aláhúzná a cég szándékainak komolyságát a szerzői jogok piacán. A Pink Floyd, mely a szerzői jogok mellé a dalok masterfelvételeit is kínálja, 400 millió fontot szeretne kérni a vásárlóktól, azonban az angol font gyengélkedése miatt ez relatíve olcsónak tűnhet az amerikai vásárlók számára.

Korábban megírtuk: 2016-ban elhunyt angol rocksztár, David Bowie teljes zenei katalógusát megvásárolta a Warner Music, a vételár 250 millió dollár volt. Sting is megvált szóló dalainak és a korábbi zenekarának, a The Police-nak írt szerzeményeinek jogaitól: ő a Universal Musicnak adta el a jogokat, 300 millió dollárért.

Korábban ugyanígy tett Bob Dylan irodalmi Nobel-díjas zenész aki – Stinghez hasonlóan – a becslések szerint 300 millió dollárért adta el 600 műből álló katalógusát. Ugyanilyen döntést hozott az Imagine Dragons, Shakira, Neil Young, Calvin Harris, David Crosby, Paul Simon, Stevie Nicks, Tina Turner és Bruce Springsteen is. A szaksajtó szerint az átalakuló lemezipari szerkezet – a streamingelés rohamos piaci hódítása -, az aktív zenészeknél a koronavírusjárvány okozta koncertbevétel-kiesések is szerepet játszhatnak a folyamatban. A katalóguseladás mérhető bevételt eredményeznek a szerzői jogdíjakon keresztül, még évekkel, évtizedekkel a megjelenésük után is. Az érintett előadók az ebből származó éves bevételük sokszorosáért váltak meg műveiktől.

A Világgazdaság cikke rámutatott: a Hipgnosis a hónapban 221 millió dollár értékben dobott piacra olyan kötvényeket, amelyek mögött a zenei jogok jelentik a fedezetet, hogy refinanszírozza korábbi vásárlásai mögött álló adósságát. Azonban azzal, hogy ezt csak a múlt hónapban tette meg, évi 6 százalékos kamatot kell fizetnie, szemben a KKR által támogatott Chord Music Partners januári ajánlatával, amely még 4 százalék alatt tudta finanszírozni az adósságát, az utóbbit olyan előadók dalai fedezik, mint például a The Weeknd vagy Lorde.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink