Még soha ennyi veszteség nem származott kiskereskedelmi csalásokból

Hírek Sz. H.
A kiskereskedők a csalárd tevékenységek újabb és újabb formáiról számolnak be, ideértve a termékvisszaváltást, a hűségprogramok nem megfelelő használatát, az árak felülbírálását és a munkavállalói juttatások tisztességtelen felhasználását.

A csalók számos módszert és technikát alkalmaznak. A leggyakoribb közülük a sérült, nem kívánt vagy akár ellopott áruk visszaküldése. Vannak új módszerek is, például az ajándék- vagy hűségkártyák működésével, valamint az önkiszolgáló pénztárak használatával kapcsolatos hiányosságokkal való visszaélés. A veszteségek emberi mulasztásból is származhatnak. Sok vállalatnál vannak olyan helyzetek, amikor a számlákat kétszer vezetik be a rendszerbe, így a befizető duplán törleszti. Még rosszabb forgatókönyv, amikor a termék/szolgáltatás esetében többszöri kifizetés már történt, de teljesítés még nem. Ezek olyan veszteségek, amelyek oka hűtlen kezelésből, de akár hanyagságból is fakadhat. Előfordulnak olyan helyzetek is, amikor a csalók kiterjedt hálózatokat hoznak létre az üzletek alkalmazottainak és vásárlóinak bevonásával. Ebből is látszik, hogy a csalások egyre nagyobb problémát jelentenek, nemcsak a nagy, hanem a közép-és kisvállalkozások számára is.

Intelligens csalásfelderítés

Az SAS (egy statisztikai szoftvercsomag, amelyet az SAS Institute fejlesztett ki adatkezelésre, -elemzésre, üzleti intelligenciára, bűnügyi nyomozásra) tanulmánya szerint 10-ből 7 kiskereskedelmi egység nyeresége több mint 1 százalékától esik el a tisztességtelen gyakorlatok miatt.

„Ez egy olyan kérdés, amelyet a kiskereskedők már nem hagyhatnak figyelmen kívül. Az időben történő észlelés alapvető fontosságú, ezért a reaktív hozzáállás helyett a proaktivitás lenne a fontos. Egy 2 milliárd eurós éves bevétellel rendelkező cég számára az 1.62%-os veszteség nagyjából 32,4 millió eurót jelent évente. Az intelligens csalásfelderítési és megelőző technikák alkalmazásával ez a mutató jelentősen csökkenthető” – mondta Király András, a SAS regionális marketing vezetője.

Mennyit lehet megtakarítani?

Egy nagy európai kiskereskedő olyan SAS megoldást vezetett be, amely hibrid technikákat alkalmaz a csalások széles tipológiájának felderítésére és azonosítására. Heteken belül a vállalat a rendszer hatására kézzelfogható eredményeket kapott, jelentős bizonyítékokat tárt fel a belső visszaélésekről. A nyomon követés részeként 3,5 millió eurós éves veszteséget fedeztek fel az alkalmazottak juttatásokkal való több mint 10%-os visszaélése miatt. Az intézkedések részeként megállapították, hogy az árak felülbírálása 7 százalékban illegális volt.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink