Már a kezdés előtt rekordokat dönt az F1-es idény

Hírek vg.hu
Soha annyi futam és akkora nevezési díj nem volt, mint az idén. Már a kezdés előtt rekordokat dönt tehát a 2024-es évad, amely júliusban ér majd el az átalakuló Hungaroringre – még éppen a nyári olimpia előtt.

Minden idők leghosszabb F1-es idénye következik, hiszen február végétől december elejéig 24 versenyhétvégét zsúfoltak a naptárba. Ráadásul lehetne a versenyek száma akár már 25 is, ha az Oroszországgal kötött szerződést nem mondták volna fel a háború nyomán. Visszatér ellenben a Kínai Nagydíj, amire 2019 óta nem kerülhetett sor a koronavírus-járvány és járulékos hatásai miatt, továbbá Emilia Romagna nagydíja sem marad el remélhetőleg, amit tavaly elmostak a regionális áradások – adta hírül a Világgazdaság.

Mindez nyilván jelentős bevételnövekedéssel jár – de hát az F1 a gyorsaság mellett amúgy is a pénzről szól: éppenséggel rekordról is be lehet számolni már a rajt előtt.

Már a nevezési díj is rekordméretű

A nevezési díjakat az előző év eredményei alapján határozzák meg, a versenyzőknél például a 10 400 eurós (4 millió forintos) alapdíjra jön 2100 euró (816 ezer forint) minden megszerzett pontért.

Az egyéni világbajnok holland Max Verstappen tavaly egy verseny híján az összeset megnyerte, és gyűjtött 575 pontot, ezért idén minden idők legnagyobb belépti díját, 1,218 millió eurót (473,5 millió forintot) kénytelen befizetni a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA), hogy megkapja az ún. szuperlicencet.

Cserébe övé a mezőny legnagyobb fizetése – a Forbes becslése szerint így fest a top tíz:

  • Max Verstappen (holland, Red Bull): 70 millió dollár
  • Lewis Hamilton (brit, Mercedes): 55 millió dollár
  • Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin): 34 millió dollár
  • Sergio Pérez (mexikói, Red Bull): 26 millió dollár
  • Charles Leclerc (monacói, Ferrari): 19 millió dollár
  • Lando Norris (brit, McLaren): 15 millió dollár
  • Carlos Sainz (spanyol, Ferrari): 14 millió dollár
  • Valtteri Bottas (finn, Sauber): 10 millió dollár
  • George Russell (brit, Mercedes): 8 millió dollár
  • Pierre Gasly (francia, Alpine): 8 millió dollár

Az egy csapatra jutó költségkeret idénre 140,4 millió dollár (50,5 milliárd forint), ám ez alól számos tételt ki lehet húzni, ilyen például a motorköltség, továbbá a két pilóta, valamint a három legtöbbet kereső egyéb alkalmazott fizetése, illetve az alkalmazottak bónuszai és pótlékai, nevezési díjak, utazási és marketingköltségek.

A teljes cikk itt olvasható.

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink