Közeledik a karácsony: árat emel a Chanel

Hírek Lengyel Gabriella
Az évvégi ünnepi szezon közeledtével még mélyebbre kell a zsebükbe nyúlni azoknak, akik Chanel táskára áhítoznak, ugyanis a francia divatvállalat jelentősen megemelte néhány ikonikus terméke árát, akad, amelyiket közel 30 százalékkal.

A vállalat a költségek emelkedésével és az árfolyamok változásával indokolta a döntést.

Az áremelés két népszerű kézitáskát érint:

a Classic ára 16 százalékkal, 8400 dollárra nőtt, míg a steppelt bőrből készült, aranylánccal díszített 2.55 márkanevű terméké 29 százalékkal, ez utóbbiért már több mint 9000 dollárt kell kifizetni. – írja a South China Morning Post, náluk ez fontos hír, hiszen mint a legtöbb európai luxusmárka esetén, a vevők zöme kínai. Másképpen fogalmazva, a kínai vásárlók rajonganak az európai luxusholmikért, rengeteget vásárolnak belőlük, így élénken követik a cégek körüli eseményeket.

A Chanel korábban kétszámjegyű növekedést prognosztizált a 2021-es évre, de nem zárta ki a további áremeléseket. Az év vége mindig nagyon erős a luxusmárkánál, komoly kereslet mutatkozik a kis szériás, korlátozottan elérhető táskák iránt. A nagy luxusmárkák az alacsony készleteikkel növelik a fogyasztói versengést, mivel kevesek juthatnak hozzá a termékekhez. Az exkluzivitásnak azonban nem csak árfelhajtó, hanem ármegtartó hatása van, a megunt luxustáskák piaca is virágzik, sok esetben magasabb áron lehet eladni egy használt, ritka darabot, mint a hajdani vételár.

Fotó: Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket / Getty Images

A Chanel továbbra is a globális luxusipar egyik legnagyobb márkája, viszont legnagyobb riválisa,

az LVMH tulajdonában lévő Louis Vuitton jobban vészelte át a koronavírus okozta válságot,

többször is emeltek árat, hogy magasabb legyen a haszonkulcs a termékeken.

A Chanel eladásai 17,6 százalékkal estek vissza tavaly, ugyanakkor az elemzők szerint a 20 százalékos árréssel még így is a szektor egyik legjövedelmezőbb vállalatáról van szó. Júniusban még azt közölték, idén két számjegyű növekedésre számítanak a 2019-es, járvány előtti szinthez képest.

“Mint minden nagyobb luxusmárka, mi is rendszeresen módosítjuk árainkat, mert figyelem kell vennünk gyártási költségeink és az alapanyagok árának változását, valamint az árfolyam ingadozásokat” – mondta a vállalat szóvivője meglehetősen szűkszavúan kommentálva az áremelést. Még hozzátette, az árak kiigazítása úgy történik, hogy elkerülhető legyen a régiók közötti túlzott különbség.

(Borítókép: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis / Getty Images)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink