Korszakhatárhoz ért a Bugatti-Rimac

Hírek Hordósi Dániel
Bemutatta legújabb szuperautóját a Bugatti. Az új, Mistral névre keresztelt roadster tulajdonságait tekintve minden szempontból különleges, a cég történetébe viszont mégsem ezért fog bevonulni, hanem azért, mert ez az utolsó hagyományos meghajtású Bugatti.

 

 

Alig telt el egy év az olasz-német gyökerű francia Bugatti vállalat és a villámgyors elektromos autókat gyártó horvát Rimac Automobili egyesülése óta, a cég máris bemutatta legújabb modelljét, a Mistralt. A hideg észak-nyugati szélről elnevezett jármű paramétereit tekintve több mint lenyűgöző: a szíve egy 1600 lóerős, nyolc literes benzinmotor, ami 420 km/h végsebességet biztosít. A szuperautóból, amit még teljes egészében a francia gyár mérnökei terveztek, összesen 99 példány készül, és egyenként ötmillió euróért (mintegy kétmilliárd forintért) kínálják. A Mistral az utolsó, klasszikus, benzinmeghajtású szuperautója a cégnek. A Bugatti következő generációit már a vállalat többségi tulajdonosának, a horvát csodagyerekként is emlegetett, 34 éves Mate Rimacnak a technológiájával fogják fejleszteni. A feltaláló 2009-ben vágott bele elektromos autók tervezésébe és gyártásba – munkáját saját bevallása szerint Nikola Tesla inspirálja a leginkább -, az évek során a világon egyedülálló technológiát fejlesztett ki. Elektromos motorjai rendkívül nagy teljesítményt képesek leadni nagyon rövid idő alatt, s mindezt a korábbi villanyautóknál energiatakarékosabban teszik. Ez a technológia felkeltette a világ vezető autógyártóinak is a figyelmét, és alapozta meg a két cég tavalyi egyesülését. A benzinfaló Bugattira már ráfért a zöldülés, a nagy teljesítményű, környezetszennyező autók ideje ugyanis lejárt. Az első immár Bugatti-Rimac márkajelzéssel ellátott járművekre még néhány évet várni kell, de azt már most tudni lehet, hogy teljesen villanymeghajtásúak lesznek, és a pletykák szerint technológiailag a Rimac csúcsmodelljére, a Neverara alapulnak. Ez a kocsi teljesítményét tekintve nagyon hasonlít a Mistralra, annyi különbséggel, hogy teljesen elektromos hajtású.

 

 

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink