Tíz éven belül egy 15,5 ezermilliárd dolláros ágazattá nőheti ki magát a turizmus, amivel a szektor a teljes globális GDP 11,6 százalékáért lehet majd felelős – áll a World Travel & Tourism Council (WTTC) érdekegyeztető csoport közleményében. A csoport elemzői rámutatnak: a turizmus 2019-ben, a járványidőszakot megelőző utolsó teljes évben még csak 10 ezermilliárd dolláros értékkel bírt, ehhez képest a 2033-as várt számok több mint 50 százalékos bővülést jeleznek előre.
A szervezet összesítése szerint a legnagyobb mértékben az Egyesült Államok, Kína, Németország és az Egyesült Királyság járul hozzá jelenleg a globális turizmus bevételeihez, de Japán, Franciaország, Mexikó, Olaszország, India és Spanyolország sincs tőlük messze lemaradva. A WTTC elemzői szerint a lista első két helyezettje között azonban tíz év múlva már fordított erőviszonyokról beszélhetünk:
a kínai turisztikai ágazat ugyanis 4 ezermilliárd dollárra bővülhet 2033-ra, míg Amerika szektorális hozzájárulásai csupán 3 ezermilliárd dollárra rúghatnak majd
– ezek az adatok mind a nemzetközi látogatók által az országban, mind az ország állampolgárai által külföldön elköltött összegeket tartalmazzák.
Az általános gazdasági bizonytalanság ellenére az emberek nagyon szeretnének utazni, ezért láthatóan prioritásként kezelik az utazásra fordított kiadásokat is
– fejtette ki Julia Simpson, a WTTC elnöke a kutatással kapcsolatosan.

A Changi Airport kézi vezérlésű kijelzőjét installálja egy férfi a Szingapúri Nemzeti Múzeum kétszáz évet felölelő, utazási tematikájú kiállításán.
Fotó: Roslan RAHMAN / AFP
A vállalat elemzői megállapították: a turisták ugyan szép számmal tértek vissza a jól ismert nagyvárosokba, de az olyan kevésbé ismert és frekventált célpontok iránt is látványosan megnőtt az érdeklődés, mint Bulgária vagy éppen Szlovénia.
A pandémiás korszakot megelőzően a kínai turisták járultak hozzá a legnagyobb mértékben a turizmus világszintű forgalmához, 14,3 százalékát fedték le, az elhúzódó zéró-Covid-protokoll nyomán azonban az ő teljes értékű visszatérésük még várat magára, de már nem sokáig: az elemzők szerint
jövőre már teljes erővel ismét képviseltetik magukat a parketten, 2033-ra pedig ők adják a teljes globális külföldi turisztikai költekezés 22,3 százalékát.
Borítókép: Egy foodtruck és tulajdonosa a vásárlókra várva, idén nyáron, New York-ban. Forrás: AFP