Kiderült, erről tárgyalt Nagy Márton német üzletemberekkel

Hírek vg.hu
Nagy Márton a német autóipar vezetőivel egyeztetett Berlinben. Felmerült a kínai elektromos autókkal szembeni büntetővámok kérdése is.

A német autóipar vezetőivel egyeztetett Nagy Márton Berlinben, a nemzetgazdasági miniszter a magyar EU-elnökségre történő felkészülés jegyében Glenn Schmidttel, a BMW elnökhelyettesével, Brian Ramppal, az Audi globális kormányzati ügyekért felelős vezetőjével, Jörg Burzerrel, a Mercedes igazgatósági tagjával, valamint Hildegard Müllerrel, a Német Autóipari Szövetség elnökével tárgyalt – közölte a minisztérium.Tavaly közel 10 millió darab tisztán elektromos jármű került értékesítésre. Az eladások növekedési ütemét tekintve azonban 2023-ban megtorpanás volt látható, miközben Kína dominanciája is egyre látványosabb az ágazatban. Ez az európai autógyártók számára jelentős versenyképességi kihívást jelent – fogalmazott a közlemény. A német tulajdonú vállalatok Magyarországon több mint 222 ezer főt alkalmaznak, amelynek jelentős részét a magyar gazdaságban jelentős súllyal rendelkező járműgyártás adja.

A megbeszélésen

  • az európai autóipart, azon belül is az elektromosjármű-gyártás jövőjét,
  • az arra történő átállást beszélték át,
  • emellett a felek áttekintették az ágazatra ható nemzetközi folyamatokat,
  • valamint a szabályozási kérdésekből eredő potenciális kihívásokat és lehetőségeket.
  • Kitértek a belső égésű motorral felszerelt új autók értékesítésének 2035-től érvénybe lépő uniós szintű tiltására.

A tárgyalópartnerek kiemelték, hogy az uniós szabályozást a korábbi megállapodások alapján szükséges felülvizsgálni, illetve figyelemmel kell lenni a technológiai nyitottságra.

Egyetértés mutatkozott abban, hogy az elektromos autók jelentik Európa jövőjét, amelyben meghatározó szerep jut majd Magyarország és a német autóipar együttműködésének. Ennek alapja, hogy Magyarországon ma már jelen van (gyárt vagy létrehozza a gyártókapacitást) a három legnagyobb prémium német autógyártó vállalat, miközben a világelső keleti akkumulátorgyártó vállalatok közül négy telepített gyártást Magyarországon, továbbá a kínai BYD, mint a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója is hazánkban építi ki első európai gyártókapacitását.

Az infrastruktúra-fejlesztés fontosságát a kormányzati és piaci partnerek is egyaránt hangsúlyozták. Felmerült a kínai elektromos autókkal szembeni büntetővámok kérdése is, amivel sem az autógyártók, sem a német kormány, sem pedig a magyar kormány nem ért egyet. Nem megoldás a protekcionizmus, fejlődni csak úgy lehet, ha globális verseny van. Nagy Márton az egyeztetéseken kiemelte, hogy az európai autógyártást versenyképessé kell tenni.

 

A cikk itt található.

Címlapfotó: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink