A bank adózás utáni eredménye a 2021. első negyedévi 12,6 milliárd forintról 10,3 milliárd forintra esett vissza, a rendkívüli OBA befizetés hatására, ez éves szinten 18 százalékos csökkenést jelent. A K&H teljes hitelállománya 12 százalékkal, 2172 milliárd forintra nőtt, az új lakossági és vállalati hitelkihelyezések volumene pedig elérte a 119 milliárd forintot az idei első negyedévben. A bank betétállománya 15 százalékkal emelkedett, és az első negyedév végén 3659 milliárd forintot tett ki.
Jelentősen nőtt az ügyfelek száma
Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója kiemelte:
az idei év első negyedévében elsősorban a hitel és betét volumenek növekedése határozta meg a bevételeket, a rendkívüli OBA befizetés azonban jelentősen csökkentette a profitot. Lakossági ügyfeleink száma elérte a 760 ezret, ami 3 százalékos éves növekedésnek felel meg. Az új, rendszeresen befektető ügyfelek száma több mint 9 százalékkal nőtt az első negyedévben és meghaladta a 72 ezret.
Az idei első negyedévben 18 százalékkal emelkedett az új kkv ügyfelek száma az előző év azonos időszakához képest. Hozzátette: innovációs fejlesztéseiknek köszönhetően tovább gyarapodtak az okos-eszközös fizetési lehetőségek, áprilistól a magyarországi bankok közül először a K&H-nál vezették be a Xiaomi Payt. A K&H fenntarthatóság iránti elkötelezettsége töretlen: a bankoknak ma már a finanszírozási oldalon is a fenntarthatósági követelményeknek megfelelő működést kell kialakítaniuk. Ennek értelmében meghatározták azokat a konkrét ágazatokat, amelyekben támogatják a fenntarthatóbb működésre és termékkínálatra való átállást.
A K&H Bank továbbra is aktív szerepet vállal a magyar gazdaság, a háztartások, a kisvállalkozások, a nagyvállalatok és a közszféra (állam, önkormányzatok) finanszírozásában. Vállalati hiteleik állománya éves szinten 11 százalékkal emelkedett, vállalati oldalon a Széchenyi GO kártya programban a szerződött állomány elérte a 22 milliárd forintot 2022 első negyedévének végére. Az Exim Kárenyhítő hitelprogramján belül 90 milliárd forintnyi hitelszerződést kötöttek 2022 első negyedévének végéig. Az árfolyam-változásoknak kitett ügyfeleket azzal támogatták, hogy az egy évvel ezelőttinél két- háromszor magasabb volumenben biztosítottak számukra a kereskedelmi forgalom fedezésére szolgáló ügyleteket.
A banknál a babaváró hitelek állománya 176 milliárd forintot tett ki 2022 első negyedévének végére. Az újonnan kihelyezett babaváró hiteleknél a K&H piaci részesedése az első negyedévben elérte a 13,5 százalékot, míg tavaly ugyanebben az időszakban 12,8 százalék volt. Az MNB zöld hitel programjában a bank közel 12 százalékos piaci részesedést ért el, 35,6 milliárd forintnyi ilyen szerződést kötöttek a pénzintézetnél.
A befektetési alapokban és a befektetési egységhez kötött (unit-linked) alapokban kezelt eszközállomány a piac hullámzó teljesítménye miatt 3,8 százalékkal, 890,8 milliárd forintról 856,7 milliárd forintra csökkent az idei első negyedévben – magyarázta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezérigazgató-helyettese.
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: 2022 első negyedévében nettó nyereségük elérte a 2 milliárd forintot. A nem-életbiztosítási díjbevételük 17,4 milliárd forint volt, köszönhetően a casco, lakás- és kkv üzletágaknak, melyek dinamikus növekedése ellentételezte a kötelező felelősségbiztosítás volumenének kisebb mértékű csökkenését. Az életbiztosítási ágazat jól teljesített, 33 százalékos éves növekedést ért el a rendszeres díjas befektetési egységhez kötött biztosításoknál, és 11 százalékos növekedést a rendszeres díjas kockázati életbiztosításoknál.
Digitális átalakulás és innováció
A mobilbank-felhasználók száma meghaladta a 630 ezret, ez az elmúlt évhez képest 5 százalékos emelkedést jelent. Ma már a bank lakossági ügyfeleinek 69 százaléka használja a mobilbankot. 2022 első negyedévében a különböző mobil fizetési megoldások (egyebek között a mobiltelefonok és az okos készülékek) használatával végrehajtott tranzakciók értéke elérte a 33,6 milliárd forintot, ami közel háromszor annyi, mint a 2021 első negyedévében volt (akkor a tranzakciók 11,7 milliárd forintot tettek ki). Az összes lakossági értékesítés 45 százaléka digitálisan történt az első negyedévben, a számlanyitások közel fele is digitálisan valósult meg.
A K&H piacvezető az innovatív fizetési megoldások területén, elsőként vezette be idén a Xiaomi Payt, így ez már a negyedik okos-eszközös fizetési megoldás a Google Pay, az Apple Pay és a Garmin Pay után. Ezekkel az innovatív (okostelefonos, okosórás és okos karkötős) fizetési megoldásokkal már több mint 150 ezer ügyfelünk rendelkezik
– hangsúlyozta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.
Borítókép: PuzzlePix/Shutterstock