A koncertekre, eseményekre vásárolt jegyáraknál feltüntetett két különböző összeg oka, hogy a jegyvásárlás során polgárjogi értelemben egyszerre két szolgáltatási szerződést köt a jegyvásárló – magyarázta Járdány Barna, a Ticketpro Hungary Kft. – a legnagyobb hazai koncertszervező cég, a Live Nation exkluzív jegyterjesztő partnere – ügyvezető igazgatója.
Egyrészről a belépőjegy önmagában a rendezvény látogatására jogosítja a felmutatóját – ezt a szolgáltatást a rendezvényszervező nyújtja, és ennek a díját (azaz a rendezvényen való részvételt) fedezi az ára, másrészről a megvásárlása során a vevő szolgáltatási jogviszonyba kerül a jegy értékesítőjével is, akinek a személye elkülönül a rendezvény szervezőjétől. A jegyértékesítő felel azért, hogy a lehető legmagasabb színvonalon értékesítse a belépőjegyet, átadja a vásárlónak – akár fizikai valójában, akár elektronikusan –, illetve eljuttassa a megfizetett részvételi díjat a rendezvényszervezőnek, ám a belépőjeggyel igénybe vett szolgáltatásért nem felel. A másik oldal felől nézve: a rendezvényszervező felel magáért a rendezvényért, de a belépőjegy értékesítéséért nem.
„Miután két szerződés jön létre, különböző szerződő felekkel, élesen elkülönülő vállalásokkal és felelősségekkel, így természetes, hogy a két szolgáltatás díja (azaz a belépőjegyben manifesztálódott részvételi díj és a belépőjegy kiállításának díja) elkülönül egymástól” – mondta Járdány. Ez kivétel nélkül így működik minden olyan szolgáltatásértékesítési területen, ahol a szolgáltatást nyújtó és a szolgáltatást terjesztő nem ugyanaz a személy – gondolhatunk a parkolójegyért fizetett sms, az utazási irodák által kiállított repülőjegyek közvetítői vagy a biztosítási alkuszok díjára. A jegykiállítás díja a jegyforgalmazó bevétele, ebből finanszírozza a belépőjegy értékesítésével kapcsolatos minden költségét.
A teljes cikk itt olvasható.