Keménydiszkontot díjaztak

Hírek H.Gy.
Meglehetősen komoly élelmezésbiztonsági kihívások alakultak ki a világ számos pontján. Emiatt rendkívül fontossá váltak az élelmiszeriparban és kiskereskedelemben a bel-, illetve lokális piacok.

A PENNY Market Kft. nyerte 2022-ben a magyar termékek védjegyhasználó gyártói szavazata alapján a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat. A Nagy István agrárminiszter fővédnökségével folyó verseny ezüstérmese a SPAR, bronzérmese az AUCHAN lett. A CBA szakmai különdíjat kapott.

Az elmúlt évek fejleményei, a járványhelyzet ráirányította a figyelmet a magyar termékek fontosságára, sőt arra, hogy minden eddiginél nagyobb szükség lesz egymás támogatására – hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a díjátadón. Ma már több mint 220 vállalat 5000-et is meghaladó terméken használja a védjegyek valamelyikét. Ezen társaságok összárbevétele már több mint 1700 milliárd forint, gyártóik pedig 43 ezer főt foglalkoztatnak.

Évtizedek óta nem látott élelmezésbiztonsági kihívások jelentkeznek a világ számos pontján- emelte ki előadásában Nagy István. Az agrárminiszter hangsúlyozta, Magyarországon a lakosság élelmezése biztosított, inkább az élelmiszerárak meredek emelkedése okoz problémát, ami még inkább felértékeli a mezőgazdaság szerepét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a következő időszakban igen jelentős szakpolitikai eszközök segítik az agrárgazdaság modernizációját. Ezért is bíztató, hogy a mezőgazdaság fejlesztési hulláma 2022 második negyedévében is folytatódott, az első negyedévi 20,9 százalék után, a második negyedévben 25,2 százalékkal növekedett a beruházások volumene- tette hozzá.