Összesen kilenc európai piacon indítja el a promóciós kampányát a GEPC Promo (European Mushroom Growers Promo Group) az ezredfordulón született korosztálynak: Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban. Az 5 millió eurós kampány három év alatt várhatóan 28 millió eurós forgalomnövekedést eredményez – derült ki a csoport közleményéből, amelyet a vg.hu idéz.
A kampány célja, hogy felhívja a fgyelmet a gombafogyasztás előnyeire, nem utolsó sorban pedig az is indokolja, hogy az európai gombatermesztés, egy dinamikusan fejlődő ágazat. A gombatermesztő szektort a nagyfokú önellátás jellemzi, amely különösen jól alkalmazkodik az új felelős fogyasztói trendekhez, támogatja a helyi munkaerőpiacot, megelőzi az élelmiszerhiányt, és minőségi és kedvező árú élelmiszereket kínál. Lengyelország és Hollandia (a teljes európai termelés több mint 50 százaléka) a legnagyobb európai gombatermesztők, szorosan követi őket Spanyolország.
A csiperkegomba a legnagyobb mennyiségben termesztett fajta.
A teljes cikk itt olvasható.
Borítókép: Shutterstock