A CIG Pannónia konszolidált adózott eredménye a tavalyi első félévi 506 millióról 645 millió forintra emelkedett 2022. második negyedévének végére – derül ki a pénzügyi szolgáltató ma közzétett gyorsjelentéséből. „Ez a 27 százalékos profitnövekedés újabb jelentős mérföldkő a biztosító növekedési stratégiája megvalósításában, hiszen a turbulens piaci változások ellenére sikerült növekedési pályán maradni” – áll a Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett jelentésben.
A díjbevételeiket 37 százalékkal, 14,9 milliárd forintra növelték és – mint kiemelték – a magyar biztosítási piac élet ágazatának TOP 10 meghatározó tagjává váltak a beszámolási időszak végére. A viszontbiztosítási díjakat nem tartalmazó nettó díjbevételek is 22 százalékkal emelkedtek éves összevetésben.
A jelentés szerint a stratégiai termékek növekedési dinamikája kiegyensúlyozott, a unit-linked, az ipari vagyon és a flotta casco biztosítások növekedése termékenként elérte az egy-egy milliárd forintot. A csoportos személybiztosítási értékesítésük meghaladta a 700 millió forintot az összehasonlítási időszakhoz képest. A portfólió növekedésének alapját az új értékesítések adják. A magyar biztosítási piacon az életbiztosítási ágazatban 4,49 százalékos, míg a nyugdíjbiztosítási termékek életbiztosítási piacán 6,39 százalékos piaci részesedést értek el
Az adózott eredmény növekedése ellenére a saját tőke csökkent 3,2 milliárd forinttal. A jelentésben kiemelték a második negyedévben az Euroleasing Zrt.-vel kötött húszéves stratégiai megállapodást, amelynek keretében az Euroleasing ügyfelei részére elérhetővé vált a CIG Pannónia vagyonbiztosítási és casco konstrukciói mellett a hitelfedezeti biztosítástermék is. A termékportfólió fejlesztésével kapcsolatban jelezték: új utas- és lakásbiztosításokat vezettek be, köztük minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás terméket is. A biztosító tőkehelyzete stabil, a konszolidált tőkemegfelelési mutatójuk 237 százalékot ér el.
Fotó: PuzzlePix/Shutterstock