Jól jött az Eb a sörpiacnak

Hírek Figyelo.hu
Tíz százalék feletti növekedést tapasztalt több üzletlánc is az Európa-bajnokság alatt a sörök, üdítők és rágcsálnivalók eladásában – derült ki a VG körképéből.

A labdarúgó-Európa-bajnokság alatt – az előző évhez képest – két számjegyű növekedést tapasztalt a sör-, üdítő- és csipszeladásokban az Auchan, de a sporteseményhez kapcsolódóan kiemelt volt a kereslet a söröskorsók, mezek, labdák iránt is – közölte az áruházlánc. Az Aldinál is arról számoltak be, hogy június közepétől jelentősen megnőtt a sör és az üdítő forgalma, ez egyrészt a hirtelen beköszöntött nyári kánikulának, másrészt vélhetően az Eb-nek köszönhető. A diszkontlánc időszakos non-food kínálatában szurkolói mezeket is árusított, ezek szintén rendkívül keresettek voltak az elmúlt hetekben.

A szilveszteri időszakot és a nagy labdarúgósport-eseményeket leszámítva, a sós snackek értékesítése az év egészében nem mutat nagy kilengést a SPAR-nál.

Ehhez az átlaghoz képest Maczelka Márk, az áruházlánc kommunikációs vezetője is arról számolt be a lapnak, hogy az Európa-bajnokság időszaka két számjegyű növekedést hozott. A sör esetében a május–június alapján nagyon vegyes a kép a hőmérséklet-változások miatt. Felidézte, hogy tavaly a május volt nagyon meleg, a június pedig csapadékos. Ez az idén megfordult, így a nyári szezontól függő könnyű italkategóriák értékben és volumenben is bővülnek. Érdekesség, hogy

a megváltozott vásárlói magatartás miatt az ásványvíz volt az elmúlt év egyik legnagyobb vesztese a SPAR tapasztalatai szerint,

ehhez képest az idén a kedvezőtlen májusi időjárás ellenére is felfutott a forgalom, és már megközelíti a 2019-es szintet.

Kevés sör fogyott tavaly

Maczelka Márk megállapította: a szénsavas üdítők piacán jelentős eltérést nem látni a bázisidőszakhoz képest, a söreladás viszont értékben és volumenben is túlszárnyalta az FMCG-piac fejlődését és az infláció szintjét.

Mind az alkoholos, mind pedig az alkoholmentes italkategóriákban megnövekedett a forgalom, ami elsősorban a labdarúgó-Európa-bajnokságnak tudható be

– hangsúlyozta a VG-nek Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője. Ennél a láncnál is hasonló változást azonosítottak az egyes szegmensekben, mint a versenytársak: 10 százalék feletti növekedést a sör és az üdítők esetében, és azt, hogy az elmúlt hetek forrósága az ásványvízeladásokat is felpörgette. A diszkontláncnál elmondták, hogy üzleteikben a magyar válogatott szurkolóruháit is meg lehetett vásárolni, és ebben a termékkörben is kiemelkedő volt az érdeklődés. A Lidl széles választékkal és jó ár-érték arányú termékekkel készült az Eb ideje alatt, különböző nassolnivalókat, üdítőket és italokat kínált a szurkoláshoz.

Ha a tavaszi hónapokat vetjük össze a nyáriakkal, akkor azt tapasztaljuk, hogy jelentős a szezonalitás hatása a Balaton-parti boltjainkban

– jelezték a lapnak a Tescónál, a labdarúgó-Eb közvetlen hatásain túlmutató trendeket. Kifejtették, hogy minél közelebb van egy bolt a vízparthoz, annál jobban érezhető a szezonalitás. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az időjárás is hatással van a forgalomra, rosszabb időben az emberek érezhetően kevesebbet vásárolnak. Megerősítették, hogy a szezonhoz kapcsolódó szinte összes szükséges kelléket, eszközt elérhetik a vásárlók, megtalálhatók a választékban kertészeti eszközök, kültéri bútorok, grillezéshez szükséges termékek, kültéri és vízi játékok és természetesen a szurkolói relikviák, kellékek is, s amint az időjárás igazán nyáriasra fordul, mind népszerűek.

(Borítókép: Obelix karakterének öltözött francia szurkoló pózol az UEFA EURO 2020 nyolcaddöntője előtt Franciaország és Svájc között a bukaresti Nemzeti Arénában, 2021. június 28-án. (Franck Fife, Europress/AFP)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink