Megduplázná, sőt, egyes Kínából érkező termékekre megnégyszerezné a védővámot az Egyesült Államok. A Fehér Ház a kulcsfontosságú ágazatokban a napokban bevezetendő új vámtarifákat az amerikai munkaerőpiac védelmével indokolja.
Rá kell fizetni, ha kínai e-autót importálnak Amerikába
A Biden-kormányzat „a régóta aggodalomra okot adó ágazatokra összpontosít. A cél, hogy kezeljünk bizonyos tevékenységeket és kockázatokat, elkerüljük az eszkalációt, és hogy fenntartsuk kapcsolatunkat Kínával” – értékelte Greta Peisch, az Egyesült Államok kereskedelmi ügynökségének volt vezető jogásza.
A kínai elektromos járművekre kivetett vám 27,5 százalékról 102,5 százalékra emelkedhet – tudta meg a Bloomberg bennfentesektől, akik szerint az illetékes bizottságban konszenzussal állapították meg az új vámmértékeket és vámokat. A villanyautókra kivetett vámemelés célja, hogy megvédje az Egyesült Államokat a kínai autók dömpingjétől. A kínai acél- és alumínium termékek, valamint autók egyelőre az amerikai kínálat kis részét adják.
Milyen kulcsfontosságú ágazatokban emelik a vámokat?
A hírügynökség forrásai szerint az elektromos járművek, az akkumulátorok, a napelemek, az acél és alumínium területén mindenképpen vámemelésre kell számítani. Egyes acél- és alumíniumipari termékekre Biden már korábban bejelentette, hogy 25 százalékra emeli a vámokat a jelenlegi 7,5 százalékról vagy vámmentességről.
A kínai félvezetőkre és a napenergiával kapcsolatos termékekre az új vámszabályokat és tarifákat várhatóan kedden jelentik be. A Kínában gyártott orvosi felszerelésekre, például a fecskendőkre és az egyéni védőfelszerelésekre is további vámokat fognak kivetni – jelezte az Equilor a hétfői befektetői hírlevélben.
Miért emelnek ekkorát a védővámokon?
Az amerikai elnök a vámemelésekkel szeretné aláásni kihívója, Donald Trump politikáját, aki protekcionista intézkedések ígéreteivel kampányol.
Biden riválisa egy New Jersey-i kampányrendezvényen már reagált is a hírre: „Azt mondja, hogy 100 százalékos vámot fog kivetni minden kínai elektromos járműre. Hát nem szép? Bidennek ezt már négy évvel ezelőtt meg kellett volna tennie.”
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: Shutterstock